اخبار اینستاگرامی

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرآیند انتقال گاز تولیدی از یک مخزن گازی که تا سالهای اخیر همواره با استفاده از تجهیزات فشار شکن و خطوط لوله مخصوص صورت می گرفت، به سمت ذخیره سازی و انتقال به وسیله مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا می رود.

تولید این مخازن تحت فشار همواره تحت انحصار کشور ایتالیا بوده است. در پروژه های گازی ایران مخصوصاً فازهای متعدد توسعه یا پارس جنوبی روال کار اینگونه بوده که ساخت این مخزن به شرکتی ایتالیایی سفارش داده شده و ساخت هر مخزن در ایتالیا و انتقال آن به ایران بر مبنای هر کیلوگرم حدود 35 تا 40 یورو هزینه برای کشور داشت.

در سالهای اخیر، متخصان کشورمان در شرکتی با عنوان "شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند (IPS)" ساخت این مخازن را با عنوان "مخزن کلد" در برنامه قرار دارند و موفق شدند بعد از چند سال طراحی، پروژه ساخت این مخازن را در جنوب ایران به ثمر برسانند. با بومی سازی ساخت "مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا" در خرمشهر، متخصصان کشورمان انحصار ایتالیا را در تولید این کالای استراتژیک صنعت گاز شکستند.

«روح الله رضایی آدریانی» مدیرعامل شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند با بیان این که "این شرکت برای نخستین بار موفق به ساخت مخازن کلد در ایران شده است"، گفت: "ساخت هر مخزن در ایتالیا و انتقال آن به ایران بر مبنای هر کیلوگرم حدود 35 تا 40 یورو هزینه در بر دارد، در حالی که در ایران همان مخزن با هزینه 15 یورویی به ازای هر کیلوگرم ساخته می شود."

به گفته وی، در حال حاضر ساخت سه مخزن کلد برای فازهای 20 و 21 توسط متخصصان کشورمان در حال انجام است.

مخزن کلد، مخزنی است که بدنه آن به صورت چند لایه با فولاد ضد زنگ، با آلیاژی خاص و مقام در برابر فشار ساخته شده است. دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت این مخازن می تواند زمینه ساز ساخت تجهیزات هایتک در زمینه ذخیره سازی، بارگیری و نقل و انتقال LNG و میعانات گازی باشد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 101 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:19

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، در حمله جنگنده‌های آمریکایی به شمال شرق شهر منبج در ریف حلب که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش صورت می‌پذیرد، دست کم 120 نفر جان خود را از دست دادند که بخش عمده‌ای از آنها کودک و زن هستند.

یک منبع محلی اعلام کرد که شهر منبج در معرض ویرانی کامل قرار گرفته حال آنکه 200 هزار غیرنظامی در این شهر قرار داشته و حتی هیچ جایی برای دفن شهدانشان به جز پارک‌ها و کنار پیاده‌روها نمی یابند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه سوریه پیشتر از جامعه بین‌الملل خواسته بود تا جنایتی را که جنگنده‌های فرانسوی علیه غیر نظامیان در منبج در شمال سوریه انجام داده‌اند را محکوم کنند. در حمله جنگنده‌های فرانسوی مشارکت کننده در ائتلاف بین الملل دست کم 120 شهروند سوری به شهادت رسیدند.

شهر منبج در فاصله 30 کیلومتری نقطه مرزی سوریه با ترکیه قرار دارد و جایگاهی استراتژیکی در منطقه جداکننده بین شرق رود فرات و غربه داشته و بسیاری معتقدند که این شهر بر تمامی راه‌های مختلفی که مناطق ریف شرقی و شمال حلب را به هم وصل می‌کند سیطره دارد.

اکثریت ساکنان این شهر را عرب ها تشکیل می‌دهند و اقوام دیگری نظیر کردها و الشرکس و ترکمانی‌ها نیز در این شهر شاکن هستند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014 و پس از درگیری‌های شدیدی با گروه‌های مسلح  توانست بر این شهر سیطره یابد و این شهر به پایگاهی استراتژیک برای آنها تبدیل گرید.

انتهای پیام/.

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:19

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره و اعضای اتاق اصناف استان قم، با اشاره به مشکلات حساس کشور در مقطع کنونی اظهار داشت: بازاریان و اصناف قم دارای شأن و منزلت خاصی در استان، شهرها و استان‌های اطراف هستند و از نظر فرهنگی بازاریان قم از افراد انقلابی و بابصیرت محسوب می‌شوند.

وی با بیان "کشور مقاطع سختی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در دالان بعد از آن هستیم"، خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن دید با راه‌اندازی جنگ سرد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، با روش‌های مختلف دیگری مانند تحریم‌ها، سعی در به‌زانو درآوردن ملت و دورکردن آنها از انقلاب بود که مردم با ایستادگی این نقشه آنها را هم خنثی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه طرف مقابل می‌گوید تحریم‌ها منجر به مذاکرات شد، به‌نوعی لفاظی است آنها وقتی نتوانستند در این مسیر به توفیق برسند راهی جز مذاکره نیافتند و مذاکرات به‌درخواست آنها انجام می‌شد.

لاریجانی با ابراز "بعد از آنکه غربی‌ها در مسیر اعمال تحریم‌ها به موفقیت نرسیدند راهی را برای مذاکره با جمهوری اسلامی باز کردند و شاهد بودیم که آنها بارها و به‌کرّات درخواست مذاکره با کشورمان را مطرح کردند و حتی در این مسیر رئیس جمهور آمریکا در 2 نامه درخواست برای مذاکرات را مطرح کرد"، عنوان کرد: هدف ما این بود که در کنار داشتن مسائل هسته‌ای، حرکت، توسعه و تحقیق؛ تحریم‌ها برداشته شود چراکه تحریم‌ها در حال فشار به مردم بود.

رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه ایران بعد از مذاکرات به تمام تعهدات خود پایبند بود، ادامه داد: گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل نیز تأییدی بر عملکرد ما است اما وقتی می‌خواست به این موضوع اعتراف کند که ایران دقیقاً به تعهداتش عمل کرده دچار لکنت زبان شد.

وی افزود: درست است که بعد از مذاکرات فروش نفت از 1 میلیون بشکه به 2 میلیون رسیده و این کمک به توسعه کشور است اما اصل مسئله برداشتن تحریم‌ها بود که هنوز کامل نشده است.

لاریجانی با انتقاد از عملکرد طرف غربی در اجرای تعهدات بیان کرد: طرف مقابل بانک‌های درجه 3 و 4 خود را برای همکاری با ایران آزاد گذاشته اما بانک‌های اصلی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هراس دارند علاوه بر آن غربی‌ها هر روز شیطنت جدیدی نشان می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات دستگاه قانون‌گذاری آمریکا در تصویب طرح‌های ضدایرانی با روح توافق هسته‌ای ناسازگار است، اظهار داشت: تاکنون حدود 52 قطعنامه و طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که 3 طرح در این میان به نتیجه رسیده است، البته کاخ سفید اعلام کرده که این تحریم‌ها را وتو می‌کند اما اقدامات کنگره و سنای آمریکا در تصویب تحریم فشار روانی را بر کشورهای دنیا وارد می‌کند تا آنها از سرمایه‌گذاری در کشورمان اجتناب کنند.

 وی ادامه داد: این اقدامات برای این است که بخش‌های مهم نتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و فضایی به‌وجود آورند که شرکت‌های بزرگ پذیرای ریسک سرمایه‌گذاری در کشور نباشند و این موضوع خلاف تعهدات آنها است.

لاریجانی با اشاره به وعده‌های طرف غربی افزود: آنها گفته بودند مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند اما نه‌تنها این کار را انجام ندادند بلکه سنگ‌اندازی هم می‌کنند، ما باید مقابله‌به‌مثل کنیم و سنگ آنها را با سنگ پاسخ دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید فضای کسب‌وکار در کشور بهبود یابد و شغل برای مردم ایجاد شود تصریح کرد: ما با دو نوع تحریم داخلی و خارجی مواجه هستیم که در تحریم‌های درونی بخش‌های اداری کشور باید کمک کنند و در شرایط رکود نباید فشار بیاورند.

لاریجانی تصریح کرد: کشور باید براساس قانون با مالیات اداره شود ولی وقتی آبادانی نیست و رکود در کشور حکم‌فرماست، چرا آن‌قدر مالیات اخذ می‌شود؟ مالیات گرفتن هم حدی دارد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه امور اداری باید در خدمت مردم قرار گیرد نه اینکه مزاحمت ایجاد کند، گفت: بزرگی دولت به مشکل تبدیل شده که هرچه به آن اعتبار تزریق می‌شود، پر نمی‌شود از همین رو باید دولت کوچک شود.

وی با بیان اینکه اعتماد به اتحادیه‌ها، صنوف و مردم می‌تواند در پیشبرد کارها مؤثر باشد از همین رو باید سازوکاری در برنامه ششم به وجود آید که تحولی جدی در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید با جان و دل مردم و همراه با رونق تولید و صادرات باشد و تولید از حالت دولتی خارج شود.

لاریجانی با ابراز اینکه دولت باید کوچک‌سازی و چابک‌سازی شود، ازهمین‌رو باید یک‌بار دیگر اصل 44 که بد اجرا شد، اجرایی و کارها به مردم واگذار و اداره شود، گفت: در کمیسیون  تلفیق گفته شده اصل 44 در برنامه ششم لحاظ شود و در این برنامه بخشی از آمایش سرزمینی در سطح استانی اجرا و اولویت استانی در برنامه ششم اعمال شود.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:19

شیخ «ابوطالب السعیدی» از مسئولان ارشد گردان‌های حزب الله عراق مصاحبه‌‌ای با خبرنگار خبرگزاری تسنیم انجام داده که متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:

تسنیم: عراق در دوره اخیر شاهد حمله شدید گروههای تروریستی بویژه داعش بوده است و مقاومت از جمله گردانهای حزب الله در عراق چطور توانسته است تا با این تروریسم مقابله و از نیروهای مسلح عراق حمایت و پشتیبانی کند؟

ضربات گردان‌های حزب الله برای آمریکایی‌ها دردناک بود

السعیدی: در طول سالهای گذشه و از سال 2003 تا 2010 میلادی، ملت عراق نقشی بزرگ و راهبردی را در تغییر ساختاری که دشمنان اهل بیت در عراق آن را اعمال می کردند، ایفا کرد. این گفته ها که پیروان اهل بیت (ع) اشغالگران آمریکایی را به عراق آوردند، به حمد خداوند با مقابله پیروان اهل بیت (ع) با آمریکا از سال 2003 تا 2011 میلادی تغییر کرد؛ به گونه ای که آمریکایی ها اذعان کردند که 85 درصد ضربات وارده به آنها به دست گردانهای حزب الله بوده است. این سخن پترائوس فرمانده ائتلاف شوم آمریکایی در عراق بود و اودیرنو که بعد از پترائوس آمد، اذعان کرد که اکثر ضرباتی که امروز به ما وارد می شود، از بخش مرکز و جنوب (عراق) در پایگاههای مردمی پیروان اهل بیت (ع) است و به گفته اودیرنو، در صدر آنها گردانهای حزب الله و گروههای مقاومت دیگری است که اهداف خود را از اهل بیت (ع) می گیرند. آمریکا بعد از خروجش از عراق، مشتاق بود تا

از کسانی که از او در دوره اشغالگریش در عراق انتقام گرفتند، انتقام بگیرد لذا مبادرت به ساخته و پرداخته کردن داعش با همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان گرفت.

همانطور که می دانید داعش از چند هسته تاسیس شد و شکل گرفت که هسته اولیه آن همان بعثی ها بودند که از (سرنگونی) رژیم جنایتکار عراق زیان دیدند. هسته دوم همان کسانی بودند که آمریکا آنها را تجهیز کرد و با بردن آنها در زندانهای خود نظیر زندان بوکا و کروکر پایگاهی برای آنها خلق کرد. این دو زندان مشهوری است که با آنها تئوری و مبانی و مفاهیم داعش تروریست پایه ریزی شد. فرزندان ملت عراق از طریق مقابله با صدام جنایتکار تجربه اندوخته بودند. تجربه ای از طریق مقابله با اشغالگران آمریکایی برای آنها شکل گرفت و بعد از آمدن داعش و اشغال شهرها، تجربه ای به یاری خداوند با خروج از عراق و دفاع از مقدسات اندوختند. دفاع از مقدسات در خارج از عراق و بهترین گواه نیز دفاع به یاری خداوند علیه داعش در سوریه و در منطقه عربی است که داعش در آن نقشی داشت.

وقتی ما به عنوان گردانهای حزب الله با آنها (داعشی ها) مقابله کردیم، مقابله ای در سوریه داشتیم و همان کسانی که این تفکر وحشی و ایدئولوژی داعشی را داشتند که با آنها به یاری خاودند در سوریه جنگیدیم، با آنها در سال 2014 میلادی مبارزه کردیم و می توانم بگویم که 9 ماه قبل از فتوای حضرت آقای سیستانی (حفظه الله)، ما از مرزهای بغداد دفاع می کردیم و با این دفاع و این سلاح واقعی سهیم شده و با داعش برای سقوط نکردن شهر بغداد مقابله کردیم.

تسنیم: بسیاری می گویند که دعش از حمایت مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا برخوردار شده است شما چطور عملیات ائتلاف موسوم به ائتلاف آمریکا علیه داعش را ارزیابی می کنید و چطور می توانیم باور کنیم که این ائتلاف آمریکایی توان از بین بردن داعش در طول این مدت طولانی را نداشته است؟ درحالی که در مقابل می بینیم که چطور ارتش عراق و گروههای مقاومت به تنهایی شهر فلوجه را به طور کامل از گروه تروریست داعش در یک دوره زمانی کوتاه آزاد کردند؟

جنگنده‌های آمریکایی از داعش حمایت می‌کنند

السعیدی: برای پاسخ به این سوال حتما باید از منظر سخنان امام خامنه ای در دیدارشان با خانواده های شهدای مدافعان حرم به موضوع بپردازم. گفتند داعش برای از بین بردن طرح اسلامی مقاومت در منطقه آمد. وقتی آمریکا در عراق شکست خورد و غده سرطانی "اسرائیل" در جنوب لبنان شکست خورد و طرح تکفیری سعودی جدید در منطقه با و ناکامی مواجه شد و شّر به صاحبش بازگشت، اینها خوش نداشتند ببیند ستاره مقاومت در جهان اسلام – که منظورم جهان اسلامی شیعه و سنی است که ما در این طرح اسلامی، جنبش حماس سنی و جنبش جهاد اسلامی و حزب الله شیعی و گردانهای حزب الله شیعی و سایر گروههای مقاومت اسلامی می بینیم- با یک نگاه واحد یعنی همان مقابله با طرح صهیونیستی – آمریکایی – سعودی در منطقه منسجم شوند. طبیعتا این امر به مذاق آمریکا و غهه سرطانی "اسرائیل" و نظام جدید سعودی به عنوان حامی راهبردی داعش خوش نیامد لذا به اصطلاح داعش را اختراع کردند.

وقتی به گذشته باز می گردیم، می بینیم که القاعده در آغوش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در افغانستان تربیت یافت و  امروز نیز آمریکا شرایط لازم (تکرار این تجربه) را با کمک بازیگر اساسی در حوزه خلیج فارس یعنی همان سعودیها و صهیونیست ها فراهم کرد و در نتیجه آنها فکر می کنند که یک (جریان) ضد جنبش مقاومت اسلامی - که همانطور که گفتم  جنبشی متشکل از شیعه و سنی تحت رهبری امام خامنه ای است- ایجاد کنند لذا (در مقابل این جنبش) پژوه ای با رنگ و بوی اسلامی آوردند که چیزی نیست جز همان پروژه داعشی. همانطور هم که گفتم آنها این پروژه را در زندانها اعم از عربستان یا آمریکا پرورش دادند. بیشتر کسانی را که دستگیر و از آنها تحقیق می کنیم، می بینیم که در زندانهای عربستان یا آمریکا زندانی شده اند و آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی آنها را در سطح پایه خواه القاعده یا داعش تغذیه کرده اند. در میدان نبرد شاهد بوده ایم که وقتی مبارزان می توانند داعش را شکست دهند، می بینیم که هواپیماهای ائتلاف شوم آمریکا می آیند و نه تنها برای آنها (داعشی ها) کمک فرو می ریزند بلکه در برخی موارد نیز راه را باز می کنند تا آنها فرار کرده و به منطقه جدیدی بروند. بله، آمریکا امروز شعار پوچ مقابله با داعش و القاعده را سر می دهد، درحالی که به جهان دروغ می گوید و در واقع حامی القاعده و داعش است.

یک ارتش شوم امروز در سوریه با مسلمانان می جنگد که اسمش ارتش فتح است و از هسته های اصلی و راهبری آن همان جبهه النصره است که در فهرست سازمان ملل و شورای امنیت به عنوان جبهه ای تروریستی شناخته می شود اما ما شاهدیم که آمریکا با تجهیزات و سلاح از آن حمایت می کند. در خاطرمان هست که با واحد شریف نیرو هوایی عراق هماهنگی بالایی داشتیم و با استفاده از پهپادهای خود به آنها گفتیم که داعش در کجا مستقر هست و باید آنها را بمباران کنید اما نیروی هوایی آمریکا جلوی آنها را گرفت تا برای داعش فرار فرصت فراهم شود.

تسنیم: براساس توافقنامه ای که عراق با آمریکا امضا کرد، واشنگتن در آن زمان متعهد شد تا از عراق در زمینه امنیتی به منظور توانایی در دفاع از خود در برابر هر خطری حمایت کند اما واشنگتن –وقتی تروریسم داعش به عراق حمله کرد- به طور نهایی از عراق دست کشید و این کشور را در نبردش در برابر تروریسم تنها گذاشت آیا این امر نشان می دهد که آمریکا درقبال تعهدات سابق خود در قبال نیروهای امنیتی عراق عمل نکرده است؟

خلبانان عراقی نمی‌توانند به اهداف خود با جنگنده‌های اف 16 حمله کنند

السعیدی: در آغاز اشغال عراق، پل برمر حاکم نظامی آمد و با امضای شوم خود همه چیزی که اسمش ارتش عراق بود، منهدم کرد. آمریکایی ها مدعی شدند که ارتش عراقی جدیدی را پایه ریزی خواهند کرد و می دانید که یک توافقنامه امنیتی بین عراق و آمریکا به نام "توافقنامه چارچوب راهبردی" وجود دارد و براساس این توافقنامه، باید یک ارتش عراقی با ساختارهای حرفه ای جهانی پایه ریزی می شد؛ اما آمریکا به این تعهدات خود عمل نکرد. در آن زمان، مرجعیت در نجف اشرف و مرجعیت در شهر مقدس قم که در امام خامنه ای متجلی است، علیه این توافقنامه که اجرایی نشد، موضعگیری کردند. این توافقنامه حاوی حمایت لجستیکی شامل آموزش و تجهیز و قراردادهای پر محتوا بود اما می بینیم که جوهری بر روی کاغذ ماند؛ حتی بعد از اینکه آمریکا با فشار دولت عراق تن داد و جنگنده های اف 16 را به این کشور داد، شاهدیم که این جنگنده ها تاکنون تنها با موافقت آمریکا به پرواز درآمده و اهدافی را در عراق هدف قرار داده اند. بنابرین توافقنامه امنیتی وجود دارد که در گرو توانایی آمریکا است. این هواپیماها با خلبانان عراقی خود تنها با چراغ سبز آمریکا می توانند به اهداف خود حمله کنند.

بعد از اینکه استان نینوا و درپی آن استان صلاح الدین و بخشی از  دیالی و الانبار سقوط کرد، اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران در آن زمان و وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، ارتش عراق در آن زمان بنیه و ساختار زیربنایی برای مقابله نداشت. در واقع، ایران از زمان آغاز اشغال موصل و صلاح الدین از سوی گروه تروریستی داعش، پلی را بین دولتهای ایران و عراق برای ارایه کمک نظامی و لجستیگی ایجاد کرد و به اذعان همه سیاستمداران عراقی از جمله کردها و عربها، اگر این حمایت نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران نبود، دامنه داعش به بغداد می‌رسید.

این درحالی است آمریکا تا امروز تعلل می کند و می خواهد اهداف مورد خواست خودش را هدف قرار دهد و می دانید که حملات آمریکا، تاکتیکی است چرا که آنها نمی خواهند با این حملات خود داعش را قاطعانه از بین ببرند بلکه می خواهند آن را ضعیف باقی نگه دارند.

تسنیم: گردانهای حزب الله در عراق نقشی اساسی را به همراه سایر گروههای مقاومت که نیروهای الحشد الشعبی را تشکیل دادند، در عملیات آزاد سازی شهر فلوجه از دست گروه تروریستی داعش ایفا کردند، چطور با این گروه در جریان آن عملیات که با شکست قابل توجه این گروه تروریستی همراه بود، مقابله کردید؟

گردان‌های حزب الله صدها داعشی را کشتند

السعیدی: ما به عنوان گردانهای حزب الله به حمد خداوند دوسال و نیم پیش وارد فلوجه شدیم. از ناحیه الهیاکل و الجامعه در جنوب شرقی فلوجه 9 ماه قبل از صدور فتوا وارد این شهر شدیم و وقتی در آن زمان با دولت عراق صحبت کردیم و وقتی نزدیک بود که بغداد سقوط کند، گفتند که شما گردانهای حزب الله کجا می روید؟ گفتیم که به منطقه ادوالیه می رویم که در مرز فلوجه قرار دارد. الجامعه و الهیاکل در جنوب فلوجه در اشغال داعش بود و با ساختار جغرافیایی آن یک دژ برای داعش به شمار می رفت.

به حمد خداوند دلاوران گردانهای حزب الله از جنوب شرق فلوجه یورش بردند و در آنجا باقی ماندیم و در سخنم مبالغه نمی کنم که وحشی های داعش دهها عملیات علیه بردران ما در جنوب شرقی فلوجه اجرا کردند. خدا ناکرده اگر جنوب شرق فلوجه به دست داعش می افتاد، ممکن بود که بغداد را با خطر سقوط تهدید کنند. در طول این مدت، نمی توانم بگویم که به حمد خداوند چهار سرکرده داعش در فلوجه را در جریان حضورمان در جنوب شرق فلوجه کشتیم. وقتی دستگاههای امنیتی می خواستند که وارد شهر فلوجه برای آزادسازی آن شوند، آنها از محلی وارد شدند که ما به مدت دوسال و نیم در آنجا بودیم. این محل نقطه آغاز آزادسازی فلوجه بود.ما در این محل دهها شهید و صدها مجروح نثار کردیم. به حمد خداوند داعش را متحمل صدها کشته و زخمی کردیم و آنها نمی توانستند به این محل بیایند زیرا پرچم گردانهای حزب الله در آن برافراشته بود.

تسنیم: شما به عنوان گردانهای حزب الله چطور با طرح آمریکا در عراق مقابله کردید؟

برای آزادسازی موصل آماده می‌شویم

السعیدی: از زمان آمدن اشغالگران به عراق در سال 2003 تا سال 2016 میلادی و در طول این سالها، فرزندان ملت عراق نقشی راهبردی را در مقابله با آمریکا ایفا کردند. خدا نکرده اگر طرح آمریکا در عراق موفق می شد، بر وضعیت مقاوم در عراق و مقاومت در منطقه تاثیر می گذاشت. وقتی آمریکا به عراق آمد، آمد تا به اصطلاح "خاورمیانه جدید" را ترسیم کند اما با این تفنگ مقدس، تنفگ گردانهای حزب الله توانستیم طرح آمریکا در تاسیس  خاورمیانه بزرگ را عقیم کنیم و توانستیم استانهای غصب شده خود را بازپس بگیریم و ما انشاء الله برای آزادسازی موصل آماده می شیوم. بله، عراق و عراقی ها نقشی راهبردی در حفاظت از کل منطقه با همه طوایف آن ایفا کردند و اگر خدا نکرده عراق به دست داعش می افتاد، امروز شاهد می بودیم که داعش وارد کاخ های شاهزادگان عرب حوزه خلیج فارس می شد که متاسفانه تا این لحظه همچنان از آنها (تروریست های داعش) حمایت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:21

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، استاد حمید سبزواری ــ خالق بهترین و خاطره‌انگیزترین سرودهای انقلابی ــ که به‌حق به نام «پدر شعر انقلاب» شهرت یافته بود، برای اصحاب فکر و فرهنگ ــ به‌خصوص اهالی شعر و ادبیات ــ نامی قابل احترام و چهره‌ای کاملاً شناخته ‌شده بود، شاعری که به‌معنای واقعی کلمه «متعهد و انقلابی» بود و شعرش تاریخ منظوم انقلاب اسلامی، به این معنا که در آیینه شعرها و سرودهای انقلابی او می‌توان تمام فراز و نشیب‌های تاریخ انقلاب را ــ از قیام تاریخی 15 خرداد سال 42 تا به امروز ــ به نظاره نشست.

استاد سبزواری هم‌قبله و هم‌قبیله شاعران متعهد و رسالتمداری چون کمیت و فرزدق و دعبل بود. او شعر را اسباب تفنن و تفرعن شاعرانه نمی‌دانست و همچون پیشاهنگان و سرهنگان شعر و ادب پارسی بر این اعتقاد و باور بود که «شعر پرتویی از شعور نبوت» و محملی برای ایفای رسالت انسانی و اجتماعی است. به همین اعتبار ــ چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب ــ همواره پیرنگی خاص از دغدغه‌های اجتماعی ــ سیاسی در جان شعرهای او جلوه‌گر بود. او بر بوم شعرهای خویش، حماسه مقاومت و پایمردی انسان در برابر ظلم، تجاوز، تبعیض و بی‌عدالتی را آن‌گونه زیبا و گویا به تصویر کشیده است که همه مردم جهان می‌توانند با اسطوره‌ها و نمادهای شعری او احساس پیوستگی و همذات‌پنداری کنند.

او از جمله پایه‌گذاران شعر انقلاب و از تأثیرگذاران این حوزه است، به همین دلیل کاروان شعر انقلاب خود را به نوعی مدیون وی می‌دانند. رضا اسماعیلی، شاعر، همزمان با چهلمین روز درگذشت پدر شعر انقلاب، غزلی تقدیم این شاعر کرده است:

آمد ز راه مرد و غزل‌خوان سلام کرد
چون بوی گل، به باغ و گلستان سلام کرد

در پیش پای حضرت دریا بلند شد
شبنم زده، به فطرت باران سلام کرد

بر بوم نور، خنده آیینه را کشید
عاشق شد و به صبح درخشان سلام کرد

رد شد ز کوچه باغ نگاه فرشته‌ها
با لهجه فرشته، به انسان سلام کرد

وقتی شکست بغض خدا در گلوی او
«امَن یُجیب» خواند و به ایمان سلام کرد

در گوش لاله‌ها، غزلی دل‌شکسته خواند
آتش به سر، به داغ نیستان سلام کرد

با داغ دل، سرود غریبی ز درد خواند
در فصل خون، به زخم شهیدان سلام کرد

در فتنه‌خیز خون و خطر، قد نکرد خم
قامت کشید سرخ و به توفان سلام کرد

او شاعر حماسه خرداد عشق بود
با نای جان، به پیر جماران سلام کرد

آهسته از کنار نگاه زمین گذشت
در آسمان، به حضرت جانان سلام کرد

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:04

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز ریاست نشست مهم امنیتی را برعهده داشت و پس از آن نیز نشست کابینه این کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه ترکیه یکی از حساس ترین دوران تاریخ خود را سپری کرد افزود: به لطف اشراف حکومت و مردم تلاش برای کودتا ناکام ماند.

اردوغان گفت: تمام اقشار ترکیه علیه کودتا به پا خاستند. در طی کودتا 246 نفر کشته و هزار و 500 تن دیگر زخمی شدند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین ادامه داد: خواستار اعلام سه ماه وضعیت فوق العاده هستیم.

وی افزود: اروپا حق ندارد از اعلام حالت فوق العاده در ترکیه انتقاد کند.

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:04

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم قبلی دادگاه برای مصادره و فروش برج آسا، متعلق به بنیاد علوی و شرکت آسا را رد کرده است.

دادگاه قبلی به بازماندگان قربانیان حملات یازدهم سپتامبر و چند بمب‌گذاری دیگر مجوز دریافت غرامت از محل فروش برج آسا در نیویورک و دیگر اموال بنیاد علوی را داده بود.

اما دادگاه بالاتر روز چهارشنبه با صدور حکمی جدید مانع از فروش برج 36 طبقه آسا در منطقه تجاری منهتن نیویورک شد. این برج تجاری حدود یک میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.
این دادگاه همچنین مجوز فروش دیگر ساختمان‌ها و مستغلات بنیاد علوی را غیرقانونی خوانده است.

بهار سال گذشته پرت بهارارو، دادستان آمریکایی اعلام کرده بود با تایید یک قاضی فدرال اموال بنیاد علوی و شرکت آسا در آمریکا مصادره می‌شود و از محل فروش آنها به قربانیان "وقایع تروریستی" که آمریکا دولت ایران را در آنها دخیل می‌داند، خسارت پرداخت خواهد شد.

یکی از استدلال‌های دادگاهی که حکم اولیه را صادر کرد این بود که درآمدهای حاصله از برج تجاری آسا به یک بانک دولتی در ایران می‌رسد و این موضوع ناقض تحریم‌های بانکی و اقتصادی ایران (در آن زمان) بوده است.

اما دادگاه استیناف با رد این حکم گفته ادعای 'کنترل دولتی بر اموال و درآمدهای بنیاد علوی و شرکت آسا' را نمی‌پذیرد.
حکم قبلی دادگاه، علاوه بر مصادره و فروش برج آسا در منهتن نیویورک، ساختمان‌هایی در کوینزبرو (نیویورک)؛ هوستون (تگزاس)؛ راکویل (مریلند)؛ کارمیشل (کالیفرنیا)؛ و کاتارپین (ویرجینیا) را هم شامل می‌شد.

دولت ایالات متحده این پرونده را در سال 2008 میلادی به دادگاه برد و از آن‌ زمان دادستان‌های فدرال در پی مصادره اموال بنیاد علوی و شرکت آسا بوده‌اند. اموالی که علاوه بر برج منهتن، شامل چهار مسجد و سایر املاک و دارایی‌های متعلق به بنیاد و شرکت آسا در ایالت‌های مختلف آمریکا می‌شود.

طبق دادخواستی که دولت آمریکا تسلیم دادگاه کرده بود، 60 درصد از این برج در مالکیت بنیاد علوی است و 40 درصد دیگر هم به شرکت آسا تعلق دارد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:04

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان اظهار داشت: بنا داریم که باز هم نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم. چون اگر نرخ بهره را پایین بیاوریم منابع به سمت سرمایه گذاری مولد هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه با تزریق پول مشکل واحدهای صنعتی راکد حل نمی شود، افزود: یکی از ویژگی های دولت این است که رئیس جمهوری با رهبری دوستی دیرینه دارد و این نقطقه قوت و عمق استراتژیک دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رئیس جمهور همواره تاکید می‌کنند که وزراء همه کارهای خود را به رهبر معظم انقلاب گزارش دهند و حتی می‌گویند که اگر وزراء دسترسی نداشته باشند به خوم بگویند، افزود:  هیچ استانی به توسعه نرسیده مگر اینکه کانون وحدت نظری در آن شکل گرفته باشد.

ربیعی با بیان اینکه  اخلاقی کردن جامعه و دولت برای ما مهم  است و از مدیران استانی هم می‌خواهیم که در این راستا گام بردارند بیان  کرد:  اساس کار دولت مبتنی بر عقلانیت است و بر این اساس حق نداریم که یک  ریال هم بدون برنامه هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تحقق رشد هشت درصد یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، افزود: اگر به این رشد نرسیم نه تنها در منطقه یک قدرت نیستیم؛ بلکه قدرت خود را نیز از دست می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخت کوشی را راهبرد دیگر دولت برشمرد و گفت: زمانی که به عنوان وزیر فعالیت خود را آغازکردم در این وزارتخانه 15.5 ساعت در هفته کار می‌شود که روزانه شامل دو ساعت و خرده‌ای می‌شد اما الان این وضعیت تغییر کرده است.

ربیعی با بیان اینکه این  دولت، دولت اجماع و مدارا و برخواسته از مردم است و یک دولت حزبی نیست، افزود: دولت باید شرکای اجتماعی خود که مردم هستند را به کار بگیرد و با نهادهای مردمی کار کند.

وی  با اشاره به اینکه سیاست‌های رفاهی، مبارزه با فقر و کار اقتصادی جزو اصول دولت هستند، اظهار داشت:  بر روی اجماع و همفکری و در کنار هم بودن تاکید داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتقادم به مبارزه با فقر ونابرابری است، گفت:  این وزارت خانه شش واحد صنعتی در لرستان دارد که امیدواریم با یک یک طرح عملیاتی با حدود 200 میلبارد تومان اعتبار بتوانیم آنها را از ما آینده آغاز کنیم و در همین دولت پیشرفت آنها را به 30 تا 40 درصد برسانیم.

ربیعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه به تامین اجتماعی در لرستان سوبسید می‌دهد، افزود: درآمد تامین اجتماعی در استان لرستان 607 میلیارد تومان است در حالی که هزینه‌های سازمان در این استان 932 میلیارد تومان است و با این حال 302 میلیارد تمان مابه تفاوت درآمد و هزینه تامین اجتماعی در لرستان است.

وی  به بیمه رایگان 910 هزار نفر از جمعیت کشورمان اشاره و عنوان  کرد:  استراتژی ما توسعه و محرومیت زدایی در مناطق محروم و در شهرهای بزرگ هم در حاشیه های شهرها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 493 هزار نفر جمعیت فعال در استان لرستان داریم، بیان کرد: نرخ بیکاری در بین جوانان این استان بیشتر است.

ربیعی با بیان اینکه در لرستان 719 تعاونی راکد وجود دارد، تصریح کرد: امیدواری که بتوانیم 20 درصد این واحدها را فعال کنیم؛ البته همانگونه که ما اطلاع داریم573 واحد صنعتی دیگر نیز در این استان وجود دارد که دارای ظرفیت خالی هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تصور کنیم که صنعت  فولاد و پتروشیمی می توانند مشکلات استان لرستان را حل کنند، افزود: باید بنگاههای خرد و کوچک را به صورت زنجیره درآوریم که فروش داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته تسهیلات صنذوق کارآفرینی امید در لرستان 42 میلیارد تومان بوده است، گفت: بر اساس یکی از طرح‌های این وزارت خانه رسته‌های شغلی در استان لرستان مشخص شده است و با این حال آموزش‌ها باید بر اساس این رسته ها باشد.

ربیعی با اشاره به اینکه یک میلیون 120 هزار نفر در استان لرستان تحت پوشش بیمه شده سلامت  و مابقی جمعیت این استان هم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: 100 مردم لرستان تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه مقابله با فساد به صورت ساختاری و نه هیجانی و تبلیغاتی یکی دیگر ازاولویت های این وزارتخانه است، تصریح کرد: به غیر از مقابله با فساد هیچ وظیفه ای دیگری در دولت برای خود قائل نیستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه این وزارتخانه برای حمایت غذایی از 11 میلیون نفر خبر داد و گفت: در این دولت ما موفق خواهیم شد که از درد مردم کم کنیم و می گویم که ما حق نداریم که در این زمینه موفق نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:32

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سرلشکر محمدعلی جعفری عصر امروز در همایش عفاف و حجاب در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد اظهار داشت: درود و سلام می‌فرستیم به روح امام بزرگوار انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرمی که دین خدا را با اثربخشی کامل یاری می‌کنند.

وی بیان کرد: تشکر و قدردانی می‌کنم از برگزار‌کننده‌های این اجلاسیه و کسانی که نسبت به این موضوع در جبهه فرهنگی فعالیت می‌کنید و در واقع در این عرصه و حوزه با استفاده از این سلاح عفاف و حجاب در جنگ نرم علیه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی مبارزه می‌کنید، درود خدا بر شما و دست یاری ائمه معصومین همراه شما باشد تا بتوانید کارهای موثرتری در این جبهه انجام دهید.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از همه تشکر می‌کنم که لبیک گفته‌اید به خواسته رهبری در این جبهه و عفاف و حجاب را زنده نگه داشته‌اید.

*باید درباره جنگ نرم فرهنگی روایت‌گری کنیم

جعفری بیان کرد: اما آن صحبتی که می‌خواهم با شما داشته باشم، موضوع مسائل کلان و کلی انقلاب اسلامی است و تعیین این موضوع عفاف و حجاب در جنگ نرم فرهنگی و می‌خواهیم جایگاه آن را مشخص کنیم.

وی افزود: بیشتر باید در این باره روایت‌گری کنیم و بدانیم که چقدر کارهایتان مهم است و اثر کارهای خود را بدانید، مستحضر هستید همه این انقلاب که برپا شده و همه این حرکت الهی که حدوداً از سال 42 تاکنون حدود نیم قرن است براساس یک آیه قرآن و گوش دادن یک مرد بزرگ و تاریخی یعنی حضرت امام (ره) و عمل کردن به آن شکل گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: خداوند یک نصیحت به مومنان کرده ‌که قیام کنید در راه خدا و حرکت کنید در راه خدا چه یک نفری و چه دو نفری، حتی یک نفر بودید باز هم تکلیف، قیام در راه خداوند است.

* مردم مؤمن و انقلابی پشت سر رهبری به دعوت امام لبیک گفتند

جعفری تصریح کرد: برای هر کاری که انسان می‌کند توصیه شده اول فکر می‌کنند اما در قیام در راه خدا باید ملاحظه‌ها را کنار گذاشت و ابتدا باید عمل کرد، اگر امام می‌خواستند ملاحظاتی که دیگران نیز انجام دادند و کارها ضعیف طی می‌شد این انقلاب ایجاد و شکل نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این انقلاب تشکیل شده و باید دید که تکلیف ما چیست، گفت: مردم مؤمن و انقلابی پشت سر رهبری به دعوت امام لبیک گفتند و تاکنون نیز ایستاده‌اند و بر‌اساس آیه 2 سوره عنکبوت مردم ما ادعای ایمان کرده و نسبت به دعوت امام (ره) و اسلام فعالیتی از خود نشان داده و تاکنون ثابت کرده‌اند که به خوبی به این ادعا پایبند هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: خداوند از ابتدا تاکنون مردم ما را بارها امتحان کرده و از افتخارات بزرگ ملت ایران این است که از تمامی امتحانات با پیروزی بیرون آمده است، بنابراین باید تأکید کرد که اگر امروزه چیزی در اختیار داریم به سبب همین پیروزی در امتحانات الهی است.

*امروزه بسیاری از مردم همراه و پشت سر رهبری هستند

جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر دو اصل امت و امام امت استوار است، عنوان کرد: این دو عنصر تعیین‌کننده در انقلاب اسلامی حرکت الهی خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند و به همین سبب انقلاب سرزنده و موفق بوده و این همه عزت، اقتدار و عظمت برای انقلاب اسلامی و مردم ایران اسلامی در جهان به وجود آمده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از مردم همراه و پشت سر رهبری هستند، اما در طرف دیگر نیز افرادی وجود دارد که با این انقلاب و یا اسلام مشکلاتی داشته و بر‌خلاف آن حرکت می‌کنند.

جعفری ادامه داد: اکثریت مردم پای این ادعا ایستاده‌اند و به صورت معجزه‌وار ‌شاهد حفظ و بقای این راه با وجود این همه دشمنی توسط دشمنان قسم‌خورده اسلامی هستیم و در حالی که تمامی سرویس‌های اطلاعاتی و نظامی استکباری جهان علیه این انقلاب بسیج شده‌اند این انقلاب راهش را محکم، با وقار و با عظمت به پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه اکثریت قاطع مردم پشت سر رهبری در حال حرکت هستند و همه سختی‌های این راه را تحمل می‌کنند، گفت: در سال‌های اخیر سازمان‌های مافیایی در داخل کشور نمی‌خواهند که معیشت مردم شکل بگیرد و همراه دشمنان خارجی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند، اما با این حال می‌بینیم که وضعیت انقلاب اسلامی بسیار خوب است.

*مشکلات بسیاری در داخل کشور داریم

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این پرنده انقلاب اسلامی با یک موتور حرکت بیرونی و خارجی خود را پر قدرت ادامه می‌دهد و به سرزمین‌های اسلامی بسیاری می‌رسد.

جعفری افزود: ان‌شاءالله زمانی که موانع داخلی برطرف و موتور انقلاب روشن شود خواهیم دید که انقلاب در بُعد داخلی به فتح سنگرهای خود می‌پردازد و تحقق اهداف والای انقلاب در آن زمان سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات بسیاری در داخل کشور داریم، گفت: این مشکلات از سوی آن دو عنصر رهبری و مردم نیست، در این بین کسانی هستند که ‌‌مانع اصلی این حرکت انقلاب در داخل هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تقسیم‌بندی انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در یک زمان انقلاب اسلامی به پنج قسمت تقسیم کرده و فرمودند که انقلاب اسلامی هم‌اکنون در مرحله سوم قرار دارد.

*‌برخی‌ها می‌خواستند حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند

جعفری یادآور شد: رهبر انقلاب در زمانی این سخنان را بیان کردند که برخی اسم‌های قشنگی همچون اصلاح و اصلاحات بر روی خود گذاشته بودند و می‌خواستند انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد می‌گفتند زمانی که انقلاب اسلامی ایجاد شد ما نظام تشکیل داده‌ایم. نظام و انقلاب که با یکدیگر جمع نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: این تفکر عقیده داشت که اینجا نظام ایران اسلامی است و ما نباید به مسائل منطقه توجه‌ای داشته باشیم و در ارتباط با آنها واکنشی نشان ندهیم.

جعفری افزود: آنها می‌گویند که استکبار هر غلطی می‌خواهند انجام بدهند و ما نباید کاری داشته باشیم. از سویی ما نیز همانند کشورهای دیگر عوامل بین‌الملل بپذیریم و به آنها احترام بگذاریم.

*از امام رضا (ع) می‌خواهم مشکلات کشور را هرچه سریع‌تر حل کند

وی با بیان اینکه آنها با این ایده فریبکارانه می‌گفتند که انقلاب اسلامی نباید باشد، گفت: این شعارها را از 17 سال پیش شروع کردند و سبب شدند تا رهبری چفیه خود را به علامت رزم و مقابله با این تفکر از سال‌های دور تا به امروز بر روی دوششان بگذارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از امام رضا (ع) می‌خواهم مشکلات کشور را هرچه سریع‌تر حل کند، گفت: ادعای ایمان داریم و شیعیان امام علی (ع) بوده و پشت سر آنها این حرکت و این مسیر الهی را خداوند متعال در قرآن برای ما ترسیم کرده و در حال پیمودن هستیم و باید توجه داشته باشیم که محور اصلی این حرکت جهاد در راه خداوند است.

جعفری با اشاره به ضرورت جهاد و تأکید به این فریضه مهم در قرآن کریم خاطرنشان کرد: در یکی از سوره‌های قرآن استراتژی و هدف مؤمنین مشخص شده و در سوره صف در ابتدا خداوند از مردم سوال می‌پرسد که چرا حرفی می‌زنید که آن را عمل نمی‌کنید.

*امروزه جنگ ما با دشمنان در بُعد نظامی و امنیتی نیست

وی تصریح کرد: امروزه مردم ما به آنچه گفته‌اند عمل کرده‌اند زیرا اگر به غیر از این بود همه ما باید تاوان سنگینی می‌دادیم و اگر عمل نمی‌کردیم تاکنون این توطئه‌ها و نقشه‌های شوم استکباری و صهیونیستی حساب ما را رسیده بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به آیات سوره صف ادامه داد: پس از این خداوند می‌فرماید که خداوند دوست می‌دارد که من دوست می‌دارم آنها را که در راه پروردگار خود صف در صف به جهاد بر می‌خیزند.

جعفری اضافه کرد: خداوند هدف دشمنان را اعلام می‌کند و می‌فرماید که هدف اصلی دشمنان خاموش کردن نور خداوند بر روی زمین است و بشارت می‌دهد که مؤمنین از این اتفاق جلوگیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امروزه جنگ ما با دشمنان در بُعد نظامی و امنیتی نیست زیرا ما از این مرحله در ابتدای انقلاب، 8 سال جنگ تحمیلی و ترورهای بعد از آن عبور کردیم.

*آل‌سعود و برخی دیگر از کشورها در تلاش هستند تا در ایران ناامنی ایجاد کنند

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در دهه ابتدایی انقلاب اسلامی مهم‌ترین تهدید، تهدیدات دفاعی و امنیتی بود و آن حماسه بزرگ که در 8 سال دفاع مقدس انجام شد درسی به سراسر جهان داد تا هیچکس به خود اجازه ندهد به سوی خاک ایران اسلامی دست‌درازی کند.

جعفری افزود: در آن روزگار شرق و غرب را بسیج کرده بودند تا ایران را شکست دهند اما نتوانستند از پس این کار بر بیایند و آن ایستادگی و مقاومت با تکیه به خداوند بزرگترین درس برای مردم شد و دستاورد آن برای خودمان امنیت بی‌نظیر و تاریخی در مرزهای ایران اسلامی شد.

وی عنوان کرد: امروزه علاوه بر آمریکا، اسرائیل، آل‌سعود و برخی دیگر از کشورها در تلاش هستند تا در ایران ناامنی ایجاد کنند اما همگان می‌بینند که موج‌های ناامنی هنگام رسیدن به مرزهای ایران ناگهان با سد عظیم اطلاعاتی، عملیاتی و نظامی برخورد می‌کند و به سوی کشورهای صادرکننده باز می‌گردد.

*انقلاب اسلامی ‌‌در سراسر جهان در حال رشد است

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در روزهای اخیر همه وضعیت ترکیه را دیدند که به چه شکل درآمده بود و ما از سوی دیگر نیز شاهد هستیم که برخی از همین کشورهای منطقه با ایجاد ناامنی‌های ضداسلامی و تروریستی در کشورهایی همچون عراق هدف مقابله با ایران و انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند اما نمی‌دانند که مقاومت و ایستادگی مردم این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

جعفری تأکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهایی که مقابله با ناامنی‌های گروه‌های سلفی و تکفیری برای امت اسلامی به وجود آورد اتحاد بین مسلمانان بود و در حالی که کشورهای استکباری در حال ایجاد مکر بین کشورهای مسلمانان بودند این مکر خدا بود که از این نوع توطئه‌ها جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از به وجود آمدن تهدیدات و مشکلات امنیتی در عراق و سوریه اتحاد آنچنانی بین مردم این دو کشور و ایران وجود نداشت اما امروزه شاهد هستیم که دل‌های مسلمانان به وسیله خداوند به یکدیگر گره خورده تا با ایستادگی و مقاومت این انقلاب اسلامی را که در سراسر جهان در حال رشد است به ثمر بنشاند.

*متأسفانه شاهدیم که بسیاری از مسئولان ‌نسبت به جنگ فرهنگی بی‌توجه هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به موضوع هسته‌ای گفت: چند سالی است که دشمن بسیج شده و با بهانه موضوع هسته‌ای فشارهای اقتصادی را بر کشور تحمیل کرده و جنگ اقتصادی را به اوج خود رسانده اما ایستادگی مردم در این جنگ نیز در حال نتیجه دادن است.

جعفری با بیان اینکه هر نوع جنگی که در جنگ متصور است علیه ایران انجام داده‌اند، گفت: در ابتدا ناامنی‌هایی را در شهرهای کشور به وجود آورده و پس از نتیجه نگرفتن از آن به سراغ فرهنگ ما رفتند و هم‌اکنون نیز در حال ضربه رساندن به اوضاع اقتصادی کشور هستند.

وی با اشاره به مقوله جنگ نرم و شبیخون فرهنگی خاطرنشان کرد: رهبری در این باره چند سالی است تذکرهای فراوانی داده‌اند اما متأسفانه شاهد هستیم که بسیاری از مسئولان همواره نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

*هرگاه مردم برخلاف رهبر حکومت خود گامی برداشته‌اند به سرانجام دلخواه نرسیده‌اند

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه اشاره‌ای به 8 سال دفاع مقدس داشت و افزود: در 8 سال دفاع مقدس اگر پشتیبانی مردم نبود مشخص نمی‌شد که سرنوشت جنگ چگونه رقم می‌خورد؛ امروزه در جنگ فرهنگی نیز بدون حضور مردم و تشکیل جبهه‌های مردمی در عرصه‌های مختلف نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید.

جعفری این مشکلات امتحان‌های الهی دانست و گفت: امروزه اگر بخواهیم از این مشکلات عبور کنیم باید فعالیت‌های خود را اثربخش کرده و به صورت جدی به بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی گوش فرا دهیم زیرا تجربه به ما نشان داده که هرگاه مردم بر خلاف رهبر حکومت خود گامی برداشته‌اند به سرانجام دلخواه نرسیده‌اند.

وی با اشاره به عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس یادآور شد: در زمان دفاع مقدس هنگام انجام عملیات‌های کوچک دشمن مورد آزار قرار نمی‌گرفت اما زمانی که همت همه رزمندگان جمع شد و اخلاص به میان کار آمد توانستیم در عملیات والفجر 8 یکی از خیمه‌های دشمن را بیندازیم.

*چرا عملیات کربلای 5 طراحی و اجرا شد

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به 3 ویژگی مطرح شده از سوی رهبری برای فریضه جهاد گفت: وجود اخلاص در جهاد مهمترین ویژگی است، مثلا در عملیات‌هایی که یکسری مسائل قاطی می‌شد ما به نتیجه دلخواه نمی‌رسیدیم اما در اوج سخت‌ترین موانع و مشکلات عملیاتی همچون کربلای 5 را انجام دادیم که سبب تعجب نیروهای نظامی در جهان شد.

جعفری با یادآوری عملیات کربلای 5 خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ریسکی که در 8 سال دفاع مقدس صورت گرفت در عملیات کربلای 5 بود زیرا از ابتدا بر موضوع شکسته شدن خط و به رسیدن به مکان اولیه شروع عملیات مطمئن نبودیم و می‌دانستیم که احتمال  شهیدن شدن همه نیروها وجود دارد.

وی افزود: در آن عملیات بر خلاف آتش سنگین عراق رزمندگان حق علیه باطل توانستند با استفاده از هیچ فرمولی از جنگ‌های کلاسیک به موفقیت در این عملیات برسند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: برای پیروزی در کربلای 5 ما هیچ امیدی نداشتیم اما از نظر سیاسی و تحلیلی و روند جنگ ما در سال 65 به یک عملیات موفق در جبهه جنوب و خوزستان نیاز داشتیم از این رو انجام این عملیات یک تکلیف الهی دانسته و برای آنجام آن اقدام کردیم.

*تعبیر زیبای رهبر انقلاب از عملیات کربلای 5

جعفری عنوان کرد: این عملیات به عنوان یک تکلیف الهی باید انجام می‌شد تا در آینده بفهمیم که فشار وارده طی این عملیات و برخی عملیات‌های بزرگ دیگر سبب صدور قطعنامه 598 به نفع ایران شد.

وی تصریح کرد: وقتی به صحنه عملیات نگاه می‌کردیم همه می‌دانستیم که این عملیات نباید انجام شود اما تکلیف می‌گفت که این عملیات باید صورت بپذیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تعبیر رهبری از عملیات کربلای 5 خاطرنشان کرد: رهبری در سخنانی کربلای 5 را با شب‌های تاسوعا و عاشورا مقایسه کرده و فرموده‌اند که رزمندگان ما تاسوعا و عاشورا را در کربلای 5 مشق کردند.

جعفری تأکید کرد: در بحث جنگ‌های امروزی نیز عملیات‌های ما باید اثربخش باشد و اگر مثل برخی عملیات‌ها به صورت محدود و ناموفق شکل بگیرد به نتیجه نخواهیم رسید و تنها راه برداشتن موانع این است که با جان و دل به اهداف خود بیندیشیم و برای تحقق آنها تلاش کنیم.

*امروزه در جنگ نرم شاهدیم که برخی افراد در داخل کشور ارزش‌ها را دوست ندارند

وی با بیان اینکه جنگ سخت بر عکس نامش بسیار آسان است، گفت: رهبری در سال‌های گذشته فرمودند که جنگ جهاد اصغر بود و به یک اخلاص خاص نیاز داشت اما اخلاصی که امروزه در جنگ نرم مورد نیاز است باید بسیار بیشتر از آن اخلاصی باشد که در جهاد اصغر وجود داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران شرط دوم جهاد را تلاش و سختکوشی دانست و تصریح کرد: راحت‌طلبی و دوری از حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های این نظام قطعاً آسیب‌زا بوده و از تحقق بسیاری از خواسته‌های مردم، نظام و رهبری جلوگیری خواهد کرد.

جعفری با تأکید بر اینکه شرط سوم برای همه قابل فهم نیست عنوان کرد: حرکت جهادی یا مقابل دشمن صورت می‌گیرد و یا مخالفی دارد و ما امروزه در جنگ نرم شاهد هستیم که برخی افراد در داخل کشور ارزش‌ها را دوست ندارند و یا حرکت‌های ضد‌اخلاقی دینی و ارزشی انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه‌های دولتی کشور که غرق در ملاحظات و بروکراسی هستند و تسلیم سیستم‌های اداری کشور شده‌اند امروزه مخالف حرکت‌های شما هستند.

* امنیت و آسایش مردم عراق به دست یکی از فرماندهان سپاه ایران افتاده است

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به حضورش در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: رشته من معماری بود و پس از یک سال از زمان تأسیس بسیج با اینکه عضو این تشکل مقدس نبودم کول‌پشتی‌ام را برداشته و به منطقه جنگی رفتم و در جبهه سوسنگرد به دفاع پرداختم و آنجا بود که فهمیدیم خداوند راه را به ما نشان می‌دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: هیچکدام از فرماندهان سپاه به غیر از سردار صفوی آموزش‌های نظامی تخصصی را انجام نداده‌ بودند اما یکسال پس از شروع جنگ عملیات‌هایی ‌با طراحی فرماندهان سپاه صورت گرفت که با نگاه کلاسیک نمی‌شد آنها را انجام داد و امروزه ‌شاهد آن هستیم که اینگونه عملیات‌ها توسط حزب‌الله لبنان و سایر نیروهای انقلابی در برابر مستکبرین و صیونیست‌ها در حال استفاده است.

وی با اشاره به سرلشکر قاسم سلیمانی گفت: آیا این یک معجزه الهی نیست که در دوران دفاع مقدس یک فرمانده عراقی اسلحه به سمت این سردار رشید اسلام بگیرد اما امروزه تحت امر وی در برابر تکفیری‌ها و سلفی‌ها برای ایجاد امنیت در عراق تلاش کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروزه عرصه دفاع از امنیت و آسایش مردم عراق به دست یکی از فرماندهان سپاه ایران افتاده ‌و این نشان از نصرت الهی است.

*امروزه فکر می‌کنند که با مذاکره نیز می‌توانند مسائل اقتصادی را حل کنند

جعفری با اشاره به صحبت سیاسیون در زمان جنگ یادآور شد، در آن زمان سیاسیونی که در جبهه بودند به ما می‌گفتند که شما یک عملیات بزرگ انجام دهید و ما در ادامه با مذاکره جنگ را حل می‌کنیم و امروزه فکر می‌کنند که با مذاکره نیز می‌توانند مسائل اقتصادی را حل کنند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های جوانان و مسئولان انقلابی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی باید بلندمدت باشد تا بتوان در آینده به نتایج بسیار بهتری دست پیدا کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مقوله عفاف و حجاب گفت: باید در این باره به ریشه‌یابی بپردازیم و ببینیم که مشکل بی‌حجابی برخی از زنان و بی‌غیرتی برخی از مردان در چیست؟

جعفری افزود: باید دید که این بی‌غیرتی از کجا شروع شده است؟ من فکر می‌کنم اینها از لقمه‌های حرام، رشوه‌ها و فسادهای اقتصادی شروع شده که در 20 سال پیش ایجاد شد و با آنها هیچ مقابله‌ای صورت نگرفت.

وی تأکید کرد: خداوند لعنت کند آنهایی که از 20 سال پیش با این حرکت‌ها مقابله نکردند و هم‌اکنون نیز زنده هستند و سم‌پاشی‌های خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:32

کتاب مصباح‌الثقلین- 2

کتاب رهبر احیاگر

کتاب ولایتی - 4

کتاب‌های زرشناس کتاب‌های تسنیم در نمایشگاه کتاب

تولد غرب مدرن صدایی دیگر انتشارات خبرگزاری تسنیم

استقلال: آزادی در مقیاس یک ملت انتشارات خبرگزاری تسنیم

بشر مدرن شهریار زرشناس

غرب و سده‌های میانه

لیبرالیسم شهریار زرشناس

زرشناس

زرشناس

کتب زرشناس

شکوفه های حکمت - انتشارات خبرگزاری تسنیم

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:57

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در «نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران» در سالن همایش‌های برج میلاد طی سخنانی در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 که در محل سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به نکات مطرح شده در این همایش، ابراز داشت: همه این نکات مطرح شده نکات درستی است اما توقع می‌رود که ببینیم برای این کارها چه کارنامه‌ای داریم و چه کاری را انجام داده‌ایم.

قالیباف یکی از موضوعات مهم شهرهای بزرگ را موضوع حمل و نقل دانست و گفت: ما امروز در موضوع حمل و نقل از یک روستا تا یک کلان‌شهر بزرگ دچار مشکل هستیم؛ ممکن است حمل و نقل در یک روستا با دو دستگاه خودرو قابل حل باشد اما حل آن دو دستگاه برای روستا آن‌چنان مشکل است که حل مسئله مترو برای تهران مشکل است.

وی حمل و نقل در تهران را بسیار کلیدی توصیف کرد و گفت: ما در شهرداری تهران طی یک دهه گذشته اقدامات گسترده‌ای را برای حل این چالش‌ها انجام داده‌ایم؛ به‌عنوان نمونه  تا سال 83 در تهران 35 کیلومتر مترو به بهره برداری رسیده بود اما امروز تنها طی یک دهه گذشته بیش از 110 کیلومتر مترو به 35 کیلومتر قبلی اضافه شده است و  تا پایان سال آینده نیز تهران به نزدیک به 300 کیلومتر مترو در حال بهره برداری خواهد رسید که از این منظر جزو ده متروی برتر جهان قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران عنوان داشت:  بیان مشکل دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید بگوییم ما چه کردیم و چه‌کاری را باید بکنیم.

وی در ادامه به موضوع فضای سبز اشاره کرد و گفت: روزی که شهر تهران را تحویل گرفتیم سرانه فضای سبز 9.2 مترمربع بود اما امروز این سرانه 15.5 متر به‌ازای هر نفر است؛ همچنین تعداد پارک‌های شهر تهران در این مدت به 2300 پارک افزایش پیدا کرده است.

قالیباف همچنین با اشاره به موضوع شهر هوشمند، تصریح کرد: روزی که ما شهر تهران را تحویل گرفتیم تنها 75 کیلومتر فیبر نوری در شهر وجود داشت و هیچ سیستم هوشمندی در حوزه هوشمند کردن شهرداری وجود نداشت؛ اما امروز تهران دارای بیش از 1400 کیلومتر فیبر نوری است و شهرداری نیز بین همه سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی در حوزه مکانیزه کردن و هوشمند سازی توانسته است یک دولت الکترونیک به تمام معنی را پیاده سازی کند؛ به‌نحوی که هم‌اکنون در سایت شهرداری تهران امکان هوشمند کردن شهر فراهم شده است.

به‌گفته شهردار تهران با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خطوط فیبر نوری پایتخت از 1400 کیلومتر فعلی به 2400 کیلومتر افزایش یافته و در این دوره مدیریت شهری هزار کیلومتر دیگر به طول خطوط فیبر نوری شهر تهران افزوده خواهد شد.

قالیباف در ادامه با اشاره به مسئله ساخت‌وساز در پایتخت، تصریح کرد: تهران در 50 سال گذشته طرح جامعی در حوزه شهرسازی نداشته و حتی آن زمانی که در دهه 70 طرح جامعی برای شهر نوشتند، آن را داخل کشو گذاشتند و درش را بستند؛ اما افتخار شهرداری تهران این است که در 10 سال گذشته برای شهر طرح جامع نوشته شده و مراحل قانونی را طی کرده؛ به‌نحوی که طرح جامع به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید و بر اساس آن طرح تفصیلی تهیه و پیاده سازی شده است.

وی گفت: در طرح تفصیلی شهر تهران نقشه‌ها از یک‌ده‌هزارم به یک‌پانصدم تبدیل شده و پس از آن طرح منظر تهیه شد؛ همچنین سیستم شهری در این حوزه مکانیزه و هوشمند شد تا تمامی چالش‌ها برطرف شود.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: در گذشته عنوان می‌شد که شهر تهران دوقطبی است اما از ابتدای خدمت در شهرداری تهران تأکید کردیم که ما مدعی نیستیم جنوب شهر را مثل شمال شهر می‌کنیم اما اجاره نمی‌دهیم این دوقطبی در شهر تهران بیش از این ادامه پیدا کند؛ امروز افتخار ما این است که نه‌تنها افزایش فاصله شمال و جنوب را متوقف کردیم، بلکه بر اساس همه شاخص‌ها فاصله بین شمال و جنوب شهر را کاهش می‌دهیم.

قالیباف تأکید کرد: همه حرفهای گفته شده محترم است اما این عادت را کنار بگذاریم که بعد از نزدیک به چهار دهه مسئولیت در سطوح مختلف، به‌عنوان یک مسئول در نقش اپوزیسیون حرف بزنیم بلکه باید در نقش پاسخگویی حرف بزنیم و بگوییم چه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنده 10 سال است در حوزه مدیریت شهری فعالیت دارم و از جهت تخصصی در دانشگاه هم کار من مدیریت شهری است، وقتی از حوزه نظری و عملی به موضوع نگاه می‌کنم شاهد هستم از زمان تصویب قانون شوراها در مجلس با همه لطف‌های تمامی دولت‌ها اما چیزی جز تضعیف شوراها و شهرداری‌ها را ندیدیم.

وی ادامه داد: واقعیت تلخ این است که از زمان تصویب قانون شوراها در ابتدای دهه شصت، خصوصاً بعد از دوران دفاع مقدس و از ابتدای دهه 70 که کشور به‌سمت سازندگی حرکت کرد تا امروز هرچه دیدیم در عمل جز تضعیف شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، چیز دیگری نبوده است؛ در این میان فرقی هم نمی‌کند که کدام دولت بوده است اما اگر روند را نگاه کنیم، شاهد هستیم هر روز اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را کاهش داده‌اند و مدیریت شهری تضعیف شده است.

قالیباف تصریح کرد: هر روز سهم شهرها و مدیریت شهری و روستاها از انفال و بودجه عمومی کشور رو به کاهش بوده است؛ نتیجه این می‌شود که بعضی از روستاها و شهرهای ما حقوق کارمندان خود را هم ندارند و نمی‌توانند زباله‌ها را جمع کنند؛ در این شرایط می‌خواهیم حرف از توسعه بزنیم.

وی  تأکید کرد: اینکه به‌جای پاسخگویی در موضع اپوزیسیون باشیم، مشکلی را از ما حل نخواهد شد.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان «امروز نهادها و سازمان‌های شهری در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و دیپلماسی عمومی ارتباطات گسترده‌ای با یکدیگر دارند»، گفت: باید بپذیریم که شرایط حاکم بر جهان اجازه نمی‌دهد که یک شهر به‌تنهایی و در انزوا، فضایی امن، مردم‌مدار سرشار از رفاه و توسعه یافته را برای شهروندان ایجاد کند.

وی با ابراز «سخن گفتن از شهرها سخن گفتن از هویت بین المللی در مختصات ملی و محلی است»، تصریح کرد: آنچه ما را به هم نزدیک می‌کند، نه‌تنها منافع و علایق مشترک است بلکه با چالش‌ها و موانع مشترکی هم روبه‌رو هستیم؛ در واقع ما به تنه مشترکی متصل هستیم که روز به روز از معنای سرزمینی آن کاسته می‌شود و به همین نسبت هم ریسک‌ها و مخاطراتی که ناشی از عملکرد انسانی ما است، در بعد بین المللی آن افزایش پیدا می‌کند.

شهردار تهران عنوان داشت: در این میان تبعیض‌های برآمده از سرمایه داری خود را به‌اشکال مختلف بروز می‌دهند و دیگر نمی‌تواند از دو تیپ کلاسیک شهرهای توسعه یافته و شهرهای در حال توسعه سخن گفت؛ شرایط به‌گونه‌ای است که همه جهان با هم در حال توسعه است و چالش‌ها و مشکلات آن را هم به‌صورت همزمان لمس می‌کند.

قالیباف تأکید کرد: هر شهر جهان اولی در دل خود یک شهر جهان سومی دارد که با مشکلات آلودگی، محیط زیست، بیکاری، ازدحام جمعیت، گرسنگی، بیماری، سوء تغذیه و مرگ و میر کودکان به‌میزان زیاد دست به گریبان است؛ از طرف دیگر در هر شهر جهان سومی یک شهر جهان اولی و پیشرفته که دارای کلاس جهانی ارتباطات و تکنولوژی باشد، وجود دارد و این حکایت از شکافی بزرگ و چالشی اساسی است که میان این دو جهان وجود دارد، کما اینکه امروز دیگر چیزی به‌نام امنیت، ثروت و صلح و رفاه ملی و منطقه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: امروز باید از صلح، امنیت، رفاه و توسعه جهانی صحبت کنیم چرا که ناامنی، محدودیت‌های اکولوژیکی و عدم دسترسی به فرصت‌های برابر، جوامع محلی را در موقعیتی قرار داده است که ساکنان را تشویق به مهاجرت به مناطقی می‌کند که تصور می‌شود فرصت‌های بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد.

قالیباف یادآور شد: این خود زمینه و بستر رشد نامتوازن شهری را در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و شکل‌گیری وضعیتی ناپایدار در بسیاری از کلان‌شهرها را فراهم می‌آورد. واقعیت آن است که این وضعیت نامتوازن و ناپایدار، خود زمینه‌ای بر ایجاد طیف وسیعی از معضلات و آسیب‌هاست که نتیجه نهایی آن افت کیفیت زندگی شهری و درخطر قرار گرفتن کرامت انسانی شهرنشینان است.

شهردار تهران تصریح کرد: مهاجرت ناشی از وضعیت ناپایدار سکونت‌های محلی امروز دیگر محدود به مرزهای ملی نیست، واقعیت امروز خاورمیانه و موج عظیم مهاجرت ناشی از آن به کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که در دنیای به هم پیوسته امروز تا چه‌حد سرنوشت جوامع به هم گره خورده است. در اینجا نیز شاهد یک چرخه فاسد و مخرب هستیم.

وی گفت: مهاجرت این گروههای انسانی در شرایط امروز کشورهایی اروپایی معنایی جز شکل‌گیری گروههای حاشیه‌ای جدید ندارد. ناتوانی کشورها و شهرهای میزبان در پذیرش و ادغام گروه‌های مهاجر، به‌معنای شکل‌گیری احساسی از تبعیض و سرخوردگی در مهاجران خواهد بود.

قالیباف ادامه داد: این خود بستر رشد معضلی به‌نام تروریسم و پیوستن جوانان نسل دومی مهاجران به گروه‌های تروریستی است. افزایش حملات تروریستی خود بهانه‌ای به دست گرایش‌های دست راستی می‌دهد که خواهان مداخله بیشتر و سیاست مشت آهنین شوند و این چرخه فاسد ادامه یابد.

وی در ادامه یادآور شد: دیگر همه ما دریافته‌ایم که هر قدر فقیران جهان فقیرتر شوند، ثروتمندان جهان احساس ناامنی بیشتری خواهند کرد. هر قدر فقر و جنگ و خشونت در کشورهای فقیر جهان بیشتر شود، امنیت کشورهای ثروتمند بیشتر تهدید می‌شود.

وی گفت: اقتصاد شهری به‌عنوان نقطه تقاطع علم اقتصاد و جغرافیا در همین بستر متولد می‌شود و مدیریت شهری هم در همین بستر اهمیت پیدا می‌کند؛ این نقش در کشاکش رقابت جهانی برای جذب سرمایه‌ها برای توسعه هرچه بیشتر شهرها، اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: با درک اهمیت این مسئله، شهرداری تلاش کرده است ضمن ایجاد تغییرات ساختاری، برای رفع نیاز توسعه شهر نیز گام بردارد؛ به‌خلاف بسیاری از کلان‌شهرهای جهان، الگوی کنش مدیریت شهری ما توسعه اجتماعی بوده است به‌نحوی که با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به‌گفته قالیباف گذار از شهرداری به‌عنوان یک سازمان صرفاً خدماتی و تأمین کننده اداره مالی شهر به نهاد راهبری توسعه اجتماعی و اقتصادی شهری گام مهمی بوده است که طی 10 سال اخیر در راستای توسعه اجتماعی شهر تهران برداشته شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال 2015 نشان می‌دهد مبلغی که برای کم کردن شکاف زیرساخت در شهرها باید هزینه شود سالانه حدود 4 تریلیون دلار فراتر از آن است که دولت‌ها صرفاً بتوانند از طریق افزایش مالیات آن را تأمین کنند؛ این بدان معنا است که باید با اتخاذ راهکارهایی، سرمایه گذاران خصوصی را تشویق به ورود به این عرصه کنیم.

شهردار تهران افزود: تهران هم برای نیاز توسعه خود در همه حوزه‌ها، خصوصاً همکاری در حوزه کاهش فقر و آسیب‌های شهری آماده است تا از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی استفاده کند.

وی تأکید کرد: ما آمادگی آن را داریم که با ایجاد پیوندهای اقتصادی با بخش خصوصی بین المللی، فصلی جدید از همکاری‌های فرامنطقه‌ای را شروع کنیم. آینده شهر تهران از نظر رشد همه‌جانبه شهری می‌تواند الگویی برای دیگر شهرها در مجموعه کشور باشد.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:57

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه تجمع همبستگی با ساکنان محاصره شده الخلیل برگزار کرد و در جریان آن شیخ خضر حبیب از رهبران این جنبش طی سخنانی تأکید کرد که غزه با وجود محاصره و درد و رنج‌هایی که دارد اما برادران مبارز و مقاوم در الخلیل را که از سوی صهیونیست‌ها محاصره شده‌اند، فراموش نمی‌کند.

وی اظهار داشت: غزه و الخلیل وارد یک نبرد واحد برای مقابله با طرح صهیونیستی که ملت ما را هدف قرار داده است، شده‌اند.

شیخ حبیب افزود: ما به آنها (صهیونیست‌ها) می‌گوییم که شما می‌توانید الخلیل را محاصره کرده، خانه‌ها را تخریب و جوانان ما را بازداشت کنید اما با تمام این قدرت و توانایی خود هرگز نمی‌توانید اراده ما و هیبت مقاومت را بشکنید و پیروزی بر طرح صهیونیستی در راه است.

وی در ادامه از جهانیان خواست تا به مسئولیت خود در قبال ملت فلسطین عمل کنند و از نهادهای حقوقی خواست تا جنایت‌هایی که رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود، محکوم کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی الخلیل را به یک زندان بزرگ مبدل کرده است

رژیم صهیونیستی از وضعیت امنیتی کنونی کرانه باختری برای از بین بردن فرصت تحقق راهکار تشکیل دو کشور سوء استفاده می‌کند. اسرائیل بی‌وقفه در جهت تحمیل واقعیت موجود در کرانه باختری؛ به‌ویژه استان الخلیل تلاش می‌کند. ارتش اسرائیل این استان را به محاصره کامل خود درآورده است.

رژیم صهیونیستی چندی پیش از تصمیم خود برای ساخت 450 واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری؛ به‌ویژه مناطق مجاور منطقه جنوبی استان الخلیل خبر داد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش اسرائیل به‌طور بی‌سابقه‌ای به تدابیر امنیتی خود علیه فلسطینیان ساکن الخلیل شدت بخشیده‌اند.

شهرک نشینان اسرائیلی پیوسته به استان الخلیل؛ به‌ویژه بخش قدیمی آن یورش می‌آورند، این شهرک نشینان بخش اعظم این شهرک را به محاصره خود درآورده‌اند، آنان می‌کوشند تا بقیه خانه‌های شهروندان فلسطینی ساکن این شهرک را به تصرف خود درآورند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برخی مقامات محلی الخلیل گفتند که به‌خاطر افزایش تعداد شهرک نشینان اسرائیلی در بخش قدیمی الخلیل که بر روند زندگی فلسطینیان تأثیر منفی گذاشته است، وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

آنان افزودند که ساکنان این شهرک همچنان به پایداری و مقاومت و استقامت خود در برابر شهرک نشینان اسرائیلی ادامه می‌دهند، شهرک نشینان یهود شبانه‌روز در راستای یهودی سازی بخش قدیمی الخلیل و مصادره بقیه خانه‌های موجود در این منطقه تلاش می‌کنند.

آنان تصریح کردند که شهرک نشینان اسرائیلی با حمایت نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس به تجاوزات خود علیه فلسطینیان ساکن الخلیل ادامه می‌دهند.

در همین راستا، مهندس عبدالهادی حنتش کارشناس فلسطینی گفت که تعداد شهرک‌های یهودی در اطراف استان الخلیل افزایش یافته است، این امر بر وضعیت شهروندان فلسطینی تأثیر منفی گذاشته است.

دشمن صهیونیستی برای سومین هفته متوالی به محاصره ظالمانه شهرها و روستاها و شهرک‌های جنوب الخلیل در کرانه باختری ادامه می‌دهد، ارتش اسرائیل به تدابیر امنیتی خود در این استان شدت بخشیده است، اشغالگران صهیونیست هر شب به خانه‌های فلسطینیان ساکن این استان حمله می‌کنند و اسباب و اثاثیه خانه‌هایشان را بر هم می‌زنند.

محافل سیاسی و مقامات محلی استان الخلیل از اتحادیه اروپا و مجامع بین الملل خواستند تا دولت اسرائیل را برای لغو محاصره این استان تحت فشار قرار دهند. این محاصره بر روند زندگی فلسطینیان ساکن الخلیل تأثیر منفی گذاشته است.

رژیم صهیونیستی دیوار دیگری در مرز اردن احداث می‌کند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد دیوار دیگری در مرز شرقی اردن احداث کند.
بر اساس این گزارش، طرح‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به مسئولان ارشد این وزارتخانه ارائه و تصویب شده است و بر اساس آن دیواری به‌سمت جنوب از منطقه «مثلث مرزی» احداث خواهد شد و انتظار می‌رود که ساخت این دیوار طی چند هفته آینده آغاز شود.

گفته می‌شود این دیوار با هدف ممانعت از نفوذ عناصر گروه‌های تروریستی همانند داعش یا دیگر گروه‌های مشابه آن در اردن احداث می‌شود.

ساخت این دیوار به‌گونه‌ای خواهد بود که زمینه مقابله با هر گونه تلاشی برای منفجر کردن خودروهای بمب‌گذاری شده در مرز و یا تیراندازی‌ها را فراهم می‌سازد و این دیوار شامل سیستم کنترل برای مقابله با هر گونه نفوذ افراد خواهد بود.

حماس در انتخابات شهرداری‌ها شرکت می‌کند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن دعوت از تمامی اقشار ملت فلسطین برای مشارکت در انتخابات شهرداری‌ها، اعلام کرد که این جنبش در قالب فهرست تکنوکرات‌ها در این انتخابات شرکت می‌کند.

سامی ابوزهری در جریان مراسمی که به‌منظور تکریم دانش آموزان برتر در وسط شهر غزه برگزار شد، خاطرنشان کرد که «حماس در قالب فهرستی متشکل از افراد متخصص در انتخابات شرکت خواهد کرد تا هدف خدمت به ملت فلسطین را تحقق ببخشد».

وی افزود انتخابات بر اساس یک نظام انتخاباتی و در یک روز و با یک دستور در هر دو منطقه باریکه غزه و کرانه باختری برگزار خواهد شد و پیام آشکار این شکل از برگزاری انتخابات، رد تمامی اتهامات وارده علیه حماس است.

ابوزهری ضمن درخواست از تمامی اقشار ملت فلسطین برای شرکت در انتخابات، این مسئله را ضامن خدمت رسانی بهتر به ملت فلسطین دانست.

سخنگوی حماس در بخش دیگری از سخنان خود تهدیدات اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را بی‌اهمیت دانست و آنها را نوعی عرض اندام در برابر صهیونیست‌ها توصیف کرد.

وی افزود: «ما جنگ‌طلب نیستیم، اما همچنان در جبهه مقاومت حاضر هستیم و با سلاح‌مان از سرزمین و حقوق خود دفاع می‌کنیم».

ابوزهری در ادامه به کودتای شکست خورده ترکیه اشاره کرد و گفت: «این کودتا غیرعادی است... چرا که عاملان آن خواهان روی کار آمدن حکومتی با پشتوانه اسلامی و اصلاح‌گری نیستند، بلکه می‌خواهند حکومتی دست‌نشانده بر سر کار بیاید که مجری اوامر غرب و شرق باشد».

وی تصریح کرد که «ماجرای کودتا در ترکیه تمام شد، اما توطئه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت؛ و آشکار است که کودتاگران مخالف تداوم حمایت‌های آنکارا از آزادگان در غزه و نقاط دیگر جهان هستند».

رایزنی عریقات و وزیر خارجه مصر درباره قضیه فلسطین

احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری وزیر خارجه این کشور شب گذشته با صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) که به مصر سفر کرده است، دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف به بررسی آخرین تحولات قضیه فلسطین و آینده روند صلح در خاورمیانه پرداختند.
به‌گفته وی، عریقات در ابتدای دیدار، شکری را در جریان تحولات اراضی فلسطینی و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین قرار داد.

عریقات همچنین اظهار داشت که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم دارد طی دو روز آینده برای بررسی راهکار اجرای توافقات صورت گرفته در نشست پاریس در تاریخ 3 ژوئن، به فرانسه سفر کند.

در این دیدار، شکری همچنین عریقات را در نتایج سفر اخیر خود به سرزمین اشغالی و گفت‌وگو با مقامات صهیونیست قرار داد.

ابوزید همچنین تصریح کرد که در این دیدار دو طرف به بررسی تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای دستیابی به دیدگاه مشترک برای کمک به ازسرگیری روند سازش از جمله تلاش‌های مصر و نیز برگزاری اجلاس قریب الوقوع اتحادیه عرب در نواکشوط پرداختند.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:57

کتاب مصباح‌الثقلین- 2

کتاب رهبر احیاگر

کتاب ولایتی - 4

کتاب‌های زرشناس کتاب‌های تسنیم در نمایشگاه کتاب

تولد غرب مدرن صدایی دیگر انتشارات خبرگزاری تسنیم

استقلال: آزادی در مقیاس یک ملت انتشارات خبرگزاری تسنیم

بشر مدرن شهریار زرشناس

غرب و سده‌های میانه

لیبرالیسم شهریار زرشناس

زرشناس

زرشناس

کتب زرشناس

شکوفه های حکمت - انتشارات خبرگزاری تسنیم

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:34

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش با سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: در این جلسه، سردار دهقان با تائید ورود سامانه s300، تاکید کرد که سامانه اس-300 وارد کشور شده و بخشی از آن نیز استقرار عملیاتی یافته است.

وی همچنین اضافه کرد: سردار دهقان همچنین با بیان این خبر گفت که رادارها را طراحی و تولید می‌کنیم، در زمینه ماهواره‌ها، ماهواره‌بر سیمرغ اوج کار است که تلاش می‌کنیم آن را در مدار قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: سردار دهقان در ابتدا، تشکیل مجلس و کمیسیون دوره دهم را تبریک گفت و در ادامه با بیان اینکه نظام سلطه سر سازگاری با جمهوری اسلامی ندارد، گفت باید تقویت بنیه دفاعی در دستور کار باشد. نیازها و مطالبات و انتظارات از حوزه دفاع الزاماتی را ایجاد می‌کند و باید حوزه دفاع ارتقا، تقویت و به روزرسانی شود. کشورهای دیگر هم در منطقه و هم خارج از منطقه به صورت قابل توجهی سرمایه‌گذاری‌های می‌کنند و جمهوری اسلامی نیز کانون توجه آنها است.

نقوی حسینی افزود: وزیر دفاع در ادامه بحث خود، تصویری کلی از فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع در کمیسیون ترسیم کرد و بیان شد که نوسازی و به روزرسانی در دستور کار وزارت دفاع است. وی گفت ما قادریم در حوزه بالگردها و هواپیماها سازنده باشیم و خودمان بسازیم. وی همچنین تاکید کرد که در حوزه جنگ افزاری هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و برنامه‌های مفصلی هم داریم.

وی در ادامه گفت: سردار دهقان تاکید کرد که رسیدگی به مسائل رفاهی و دریافتی پرسنل حوزه دفاع هم از جمله موضوعات مورد توجه وزارت دفاع است و البته در این زمینه نیازمند توجه خاص مجلس نیز هستیم چرا که نباید حافظان و حراست کنندگان دفاع و امنیت مردم و کشور با مشکل معیشت رو به رو باشند. امروز بازنشستگان حوزه دفاع و نیروهای مسلح در شرایط سختی قرار دارند و دریافت آنها پاسخگوی نیازها و هزینه های زندگی نیست.

وزیر دفاع به نقل از سردار دهقان گفت: در حوزه توسعه موشکی، پیشرفت‌های واقعا قابل توجهی داشته‌ایم. در بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی به لحاظ کمّی نیز افزایش جدی داشته‌ایم. در بخش مهمات، افزایش دقت و کاهش انحرافات به توفیق‌های بالایی رسیده‌ایم. امروز سلاح‌های پرتابی ما نطقه زن هستند و به لحاظ مسافت نیز به حد قابل قبولی دست یافته‌ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه وزارت دفاع در دریا کارهای بزرگی انجام داده است، افزود: سردار دهقان در این جلسه عنوان کرد که زیردریایی‌ها، شناورها و سایر امکانات مورد نیاز نیروی دریایی را خودمان ساخته و تهیه می‌کنیم. شناورهای تندرو در هر سطحی و با هر سرعتی در داخل تولید می‌شود. در صنایع الکترونیکی نیز به سطح منطقه‌ای و جهانی رسیده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت : در این جلسه که از ساعت 11 الی 13 به دو طرح تقویت بسیج و طرح مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مطرح اختصاص یافت همچنین پیشنهادهایی جهت رفع ایرادات شورای نگهبان مطرح شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم توضیح داد که در ابتدای این جلسه بروجردی رئیس کمیسیون نکاتی را هم پیرامون حوزه دفاع و اهمیت موضوعات دفاعی کشور مطرح کرد و اعلام کرد که انشالله در این دوره نیز همکاری صمیمی و متقابلی بین کمیسیون و وزارت دفاع وجود داشته باشد. در ادامه اعضای کمیسیون دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف دفاعی مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این، گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم از ورود اولین محموله از موشک‌های سامانه موشکی اس 300 به کشور خبر داده و اعلام کرده که مدل این سامانه همان S300-PMU2 است.

ایران از روسیه، 4 گردان اس 300 خریداری کرده که احتمالا تاکنون یک گردان از آن وارد کشور شده و بقیه نیز، طبق اعلام مقامات روسیه، تا پایان سال جاری میلادی وارد کشور خواهد شد.

هر گردان اس 300، شامل 4 آتشبار 4تایی است.

اس300 در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. هم‌اکنون اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس300 شناخته می‌شود. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.

یکی از بهترین مدل‌های سری P سامانه موشکی اس 300، سامانه‌های پی ام یو 2 هستند که رادار کشف هدف این سامانه 64N6E2 Big Bird نام دارد و می‌تواند حدود 200 هدف را کشف کند. رادار رهگیری این سامانه نیز می‌تواند همزمان 12 هدف را رهگیری کرده و اطلاعات به‌دست آمده را به رادار کنترل آتش یا همان رادار درگیری سامانه موشکی منتقل کند.

برد درگیری با اهداف توسط سامانه موشکی اس 300، 200 کیلومتر اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:01

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، موضوع فیش‌‌های نجومی از چند هفته گذشته با دستور رهبر معظم انقلاب وارد پیگیری‌های جدی حقوقی و قضایی شده است. در آخرین اقدام، سازمان اطلاعات سپاه علی رستگار سرخه‌ای که گفته می‌شود ارتباطات نزدیکی با حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور دارد را به دستور مرجع قضایی و به اتهام فعالیت گسترده در یک باند سازمان یافته فساد بانکی بازداشت کرده است.

خبرگزاری تسنیم نیز در همین زمینه به اسناد متعددی دست یافته است که نشان‌دهنده مدیریت اشرافی و لجام‌گسیختگی عجیب در حیف و میل بیت‌المال توسط این مدیر سابق بانک ملت است. 

برخی اسنادی که خبرنگار تسنیم از طریق برخی منابع در بانک ملت به دست آورده، نشان می‌دهد علی رستگار سرخه‌ای در مسافرت‌های خارج از کشور و برخی مأموریت‌های بانکی به صورت اشرافی و با سوء استفاده از بیت‌المال در هتل‌های گران قیمت و لوکس اقامت داشته است و از جیب ملت هزینه‌های گزافی پرداخته است.

بر اساس آنچه در جدول بالا به صورت جزء به جزء درج شده، هزینه بیش از 944 میلیون ریالی رستگار سرخه‌ای برای اقامت در هتل‌های مجلل و خریدهای میلیونی، اقامت در اتاق 500 متری  در هتل مجلل Presidential Suite (هر شب 5 هزار دلار) اجاره خودرو لیموزین و بادیگارد شخصی از جیب مردم و بیت‌المال تنها گوشه‌ای از زندگی اشرافی این مدیر دولتی است.

فاکتور بالا نیز مربوط به ریز حساب اقامت رستگار سرخه‌ای و ناصر شاهین‌فر معاون وی در در تاریخ دوم تا چهارم سپتامبر 2015(یازدهم تا سیزدهم شهریور 1394) هتل پنج ستاره GRand Hyatt دوبی است. بر اساس آنچه در فاکتور بالا آمده، وی فقط برای برخی وعده‌های غذایی خود نزدیک به 600 هزار تومان! هزینه کرده است. ارقام قید شده در فاکتور بالا به درهم امارات است.

تصویر بالا نیز مربوط به سند اقامت آقای رستگار سرخه‌ای در هتل پالاس دوبی از تاریخ 12 اکتبر 2015 تا فردای همان روز است؛ طبق این سند وی 18079 درهم برای اقامت پرداخته است؛ این رقم با احتساب درهم 9700 ریالی، مبلغی معادل 175 میلیون و 536 هزار و 630 ریال می‌شود!

پیش از این نیز خبرگزاری تسنیم با انتشار اسنادی دریافتی‌های رستگار سرخه‌ای از دو شرکت در خارج کشور طی سال گذشته را  منتشر کرد. بر اساس اسناد، وی 125 هزار دلار(437500000 تومان) و 200 هزار پوند دریافت کرده است که مجموعاً به پول ایران بالغ بر یک‌ میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:01

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در «نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران» در سالن همایش‌های برج میلاد طی سخنانی در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 که در محل سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به نکات مطرح شده در این همایش، ابراز داشت: همه این نکات مطرح شده نکات درستی است اما توقع می‌رود که ببینیم برای این کارها چه کارنامه‌ای داریم و چه کاری را انجام داده‌ایم.

قالیباف یکی از موضوعات مهم شهرهای بزرگ را موضوع حمل و نقل دانست و گفت: ما امروز در موضوع حمل و نقل از یک روستا تا یک کلان‌شهر بزرگ دچار مشکل هستیم؛ ممکن است حمل و نقل در یک روستا با دو دستگاه خودرو قابل حل باشد اما حل آن دو دستگاه برای روستا آن‌چنان مشکل است که حل مسئله مترو برای تهران مشکل است.

وی حمل و نقل در تهران را بسیار کلیدی توصیف کرد و گفت: ما در شهرداری تهران طی یک دهه گذشته اقدامات گسترده‌ای را برای حل این چالش‌ها انجام داده‌ایم؛ به‌عنوان نمونه  تا سال 83 در تهران 35 کیلومتر مترو به بهره برداری رسیده بود اما امروز تنها طی یک دهه گذشته بیش از 110 کیلومتر مترو به 35 کیلومتر قبلی اضافه شده است و  تا پایان سال آینده نیز تهران به نزدیک به 300 کیلومتر مترو در حال بهره برداری خواهد رسید که از این منظر جزو ده متروی برتر جهان قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران عنوان داشت:  بیان مشکل دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید بگوییم ما چه کردیم و چه‌کاری را باید بکنیم.

وی در ادامه به موضوع فضای سبز اشاره کرد و گفت: روزی که شهر تهران را تحویل گرفتیم سرانه فضای سبز 9.2 مترمربع بود اما امروز این سرانه 15.5 متر به‌ازای هر نفر است؛ همچنین تعداد پارک‌های شهر تهران در این مدت به 2300 پارک افزایش پیدا کرده است.

قالیباف همچنین با اشاره به موضوع شهر هوشمند، تصریح کرد: روزی که ما شهر تهران را تحویل گرفتیم تنها 75 کیلومتر فیبر نوری در شهر وجود داشت و هیچ سیستم هوشمندی در حوزه هوشمند کردن شهرداری وجود نداشت؛ اما امروز تهران دارای بیش از 1400 کیلومتر فیبر نوری است و شهرداری نیز بین همه سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی در حوزه مکانیزه کردن و هوشمند سازی توانسته است یک دولت الکترونیک به تمام معنی را پیاده سازی کند؛ به‌نحوی که هم‌اکنون در سایت شهرداری تهران امکان هوشمند کردن شهر فراهم شده است.

به‌گفته شهردار تهران با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خطوط فیبر نوری پایتخت از 1400 کیلومتر فعلی به 2400 کیلومتر افزایش یافته و در این دوره مدیریت شهری هزار کیلومتر دیگر به طول خطوط فیبر نوری شهر تهران افزوده خواهد شد.

قالیباف در ادامه با اشاره به مسئله ساخت‌وساز در پایتخت، تصریح کرد: تهران در 50 سال گذشته طرح جامعی در حوزه شهرسازی نداشته و حتی آن زمانی که در دهه 70 طرح جامعی برای شهر نوشتند، آن را داخل کشو گذاشتند و درش را بستند؛ اما افتخار شهرداری تهران این است که در 10 سال گذشته برای شهر طرح جامع نوشته شده و مراحل قانونی را طی کرده؛ به‌نحوی که طرح جامع به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید و بر اساس آن طرح تفصیلی تهیه و پیاده سازی شده است.

وی گفت: در طرح تفصیلی شهر تهران نقشه‌ها از یک‌ده‌هزارم به یک‌پانصدم تبدیل شده و پس از آن طرح منظر تهیه شد؛ همچنین سیستم شهری در این حوزه مکانیزه و هوشمند شد تا تمامی چالش‌ها برطرف شود.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: در گذشته عنوان می‌شد که شهر تهران دوقطبی است اما از ابتدای خدمت در شهرداری تهران تأکید کردیم که ما مدعی نیستیم جنوب شهر را مثل شمال شهر می‌کنیم اما اجاره نمی‌دهیم این دوقطبی در شهر تهران بیش از این ادامه پیدا کند؛ امروز افتخار ما این است که نه‌تنها افزایش فاصله شمال و جنوب را متوقف کردیم، بلکه بر اساس همه شاخص‌ها فاصله بین شمال و جنوب شهر را کاهش می‌دهیم.

قالیباف تأکید کرد: همه حرفهای گفته شده محترم است اما این عادت را کنار بگذاریم که بعد از نزدیک به چهار دهه مسئولیت در سطوح مختلف، به‌عنوان یک مسئول در نقش اپوزیسیون حرف بزنیم بلکه باید در نقش پاسخگویی حرف بزنیم و بگوییم چه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنده 10 سال است در حوزه مدیریت شهری فعالیت دارم و از جهت تخصصی در دانشگاه هم کار من مدیریت شهری است، وقتی از حوزه نظری و عملی به موضوع نگاه می‌کنم شاهد هستم از زمان تصویب قانون شوراها در مجلس با همه لطف‌های تمامی دولت‌ها اما چیزی جز تضعیف شوراها و شهرداری‌ها را ندیدیم.

وی ادامه داد: واقعیت تلخ این است که از زمان تصویب قانون شوراها در ابتدای دهه شصت، خصوصاً بعد از دوران دفاع مقدس و از ابتدای دهه 70 که کشور به‌سمت سازندگی حرکت کرد تا امروز هرچه دیدیم در عمل جز تضعیف شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، چیز دیگری نبوده است؛ در این میان فرقی هم نمی‌کند که کدام دولت بوده است اما اگر روند را نگاه کنیم، شاهد هستیم هر روز اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را کاهش داده‌اند و مدیریت شهری تضعیف شده است.

قالیباف تصریح کرد: هر روز سهم شهرها و مدیریت شهری و روستاها از انفال و بودجه عمومی کشور رو به کاهش بوده است؛ نتیجه این می‌شود که بعضی از روستاها و شهرهای ما حقوق کارمندان خود را هم ندارند و نمی‌توانند زباله‌ها را جمع کنند؛ در این شرایط می‌خواهیم حرف از توسعه بزنیم.

وی  تأکید کرد: اینکه به‌جای پاسخگویی در موضع اپوزیسیون باشیم، مشکلی را از ما حل نخواهد شد.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان «امروز نهادها و سازمان‌های شهری در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و دیپلماسی عمومی ارتباطات گسترده‌ای با یکدیگر دارند»، گفت: باید بپذیریم که شرایط حاکم بر جهان اجازه نمی‌دهد که یک شهر به‌تنهایی و در انزوا، فضایی امن، مردم‌مدار سرشار از رفاه و توسعه یافته را برای شهروندان ایجاد کند.

وی با ابراز «سخن گفتن از شهرها سخن گفتن از هویت بین المللی در مختصات ملی و محلی است»، تصریح کرد: آنچه ما را به هم نزدیک می‌کند، نه‌تنها منافع و علایق مشترک است بلکه با چالش‌ها و موانع مشترکی هم روبه‌رو هستیم؛ در واقع ما به تنه مشترکی متصل هستیم که روز به روز از معنای سرزمینی آن کاسته می‌شود و به همین نسبت هم ریسک‌ها و مخاطراتی که ناشی از عملکرد انسانی ما است، در بعد بین المللی آن افزایش پیدا می‌کند.

شهردار تهران عنوان داشت: در این میان تبعیض‌های برآمده از سرمایه داری خود را به‌اشکال مختلف بروز می‌دهند و دیگر نمی‌تواند از دو تیپ کلاسیک شهرهای توسعه یافته و شهرهای در حال توسعه سخن گفت؛ شرایط به‌گونه‌ای است که همه جهان با هم در حال توسعه است و چالش‌ها و مشکلات آن را هم به‌صورت همزمان لمس می‌کند.

قالیباف تأکید کرد: هر شهر جهان اولی در دل خود یک شهر جهان سومی دارد که با مشکلات آلودگی، محیط زیست، بیکاری، ازدحام جمعیت، گرسنگی، بیماری، سوء تغذیه و مرگ و میر کودکان به‌میزان زیاد دست به گریبان است؛ از طرف دیگر در هر شهر جهان سومی یک شهر جهان اولی و پیشرفته که دارای کلاس جهانی ارتباطات و تکنولوژی باشد، وجود دارد و این حکایت از شکافی بزرگ و چالشی اساسی است که میان این دو جهان وجود دارد، کما اینکه امروز دیگر چیزی به‌نام امنیت، ثروت و صلح و رفاه ملی و منطقه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: امروز باید از صلح، امنیت، رفاه و توسعه جهانی صحبت کنیم چرا که ناامنی، محدودیت‌های اکولوژیکی و عدم دسترسی به فرصت‌های برابر، جوامع محلی را در موقعیتی قرار داده است که ساکنان را تشویق به مهاجرت به مناطقی می‌کند که تصور می‌شود فرصت‌های بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد.

قالیباف یادآور شد: این خود زمینه و بستر رشد نامتوازن شهری را در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و شکل‌گیری وضعیتی ناپایدار در بسیاری از کلان‌شهرها را فراهم می‌آورد. واقعیت آن است که این وضعیت نامتوازن و ناپایدار، خود زمینه‌ای بر ایجاد طیف وسیعی از معضلات و آسیب‌هاست که نتیجه نهایی آن افت کیفیت زندگی شهری و درخطر قرار گرفتن کرامت انسانی شهرنشینان است.

شهردار تهران تصریح کرد: مهاجرت ناشی از وضعیت ناپایدار سکونت‌های محلی امروز دیگر محدود به مرزهای ملی نیست، واقعیت امروز خاورمیانه و موج عظیم مهاجرت ناشی از آن به کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که در دنیای به هم پیوسته امروز تا چه‌حد سرنوشت جوامع به هم گره خورده است. در اینجا نیز شاهد یک چرخه فاسد و مخرب هستیم.

وی گفت: مهاجرت این گروههای انسانی در شرایط امروز کشورهایی اروپایی معنایی جز شکل‌گیری گروههای حاشیه‌ای جدید ندارد. ناتوانی کشورها و شهرهای میزبان در پذیرش و ادغام گروه‌های مهاجر، به‌معنای شکل‌گیری احساسی از تبعیض و سرخوردگی در مهاجران خواهد بود.

قالیباف ادامه داد: این خود بستر رشد معضلی به‌نام تروریسم و پیوستن جوانان نسل دومی مهاجران به گروه‌های تروریستی است. افزایش حملات تروریستی خود بهانه‌ای به دست گرایش‌های دست راستی می‌دهد که خواهان مداخله بیشتر و سیاست مشت آهنین شوند و این چرخه فاسد ادامه یابد.

وی در ادامه یادآور شد: دیگر همه ما دریافته‌ایم که هر قدر فقیران جهان فقیرتر شوند، ثروتمندان جهان احساس ناامنی بیشتری خواهند کرد. هر قدر فقر و جنگ و خشونت در کشورهای فقیر جهان بیشتر شود، امنیت کشورهای ثروتمند بیشتر تهدید می‌شود.

وی گفت: اقتصاد شهری به‌عنوان نقطه تقاطع علم اقتصاد و جغرافیا در همین بستر متولد می‌شود و مدیریت شهری هم در همین بستر اهمیت پیدا می‌کند؛ این نقش در کشاکش رقابت جهانی برای جذب سرمایه‌ها برای توسعه هرچه بیشتر شهرها، اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: با درک اهمیت این مسئله، شهرداری تلاش کرده است ضمن ایجاد تغییرات ساختاری، برای رفع نیاز توسعه شهر نیز گام بردارد؛ به‌خلاف بسیاری از کلان‌شهرهای جهان، الگوی کنش مدیریت شهری ما توسعه اجتماعی بوده است به‌نحوی که با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به‌گفته قالیباف گذار از شهرداری به‌عنوان یک سازمان صرفاً خدماتی و تأمین کننده اداره مالی شهر به نهاد راهبری توسعه اجتماعی و اقتصادی شهری گام مهمی بوده است که طی 10 سال اخیر در راستای توسعه اجتماعی شهر تهران برداشته شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال 2015 نشان می‌دهد مبلغی که برای کم کردن شکاف زیرساخت در شهرها باید هزینه شود سالانه حدود 4 تریلیون دلار فراتر از آن است که دولت‌ها صرفاً بتوانند از طریق افزایش مالیات آن را تأمین کنند؛ این بدان معنا است که باید با اتخاذ راهکارهایی، سرمایه گذاران خصوصی را تشویق به ورود به این عرصه کنیم.

شهردار تهران افزود: تهران هم برای نیاز توسعه خود در همه حوزه‌ها، خصوصاً همکاری در حوزه کاهش فقر و آسیب‌های شهری آماده است تا از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی استفاده کند.

وی تأکید کرد: ما آمادگی آن را داریم که با ایجاد پیوندهای اقتصادی با بخش خصوصی بین المللی، فصلی جدید از همکاری‌های فرامنطقه‌ای را شروع کنیم. آینده شهر تهران از نظر رشد همه‌جانبه شهری می‌تواند الگویی برای دیگر شهرها در مجموعه کشور باشد.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:01

سیدامیر نیاکویی مدیر گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره قبولی و معرفی حسین فریدون برادر رئیس‌‌جمهور به این گروه آموزشی در سال 93، اظهار داشت: چنین چیزی صورت نگرفته است.

وی افزود: مسئولیت گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل تا پایان مردادماه سال 92 بر عهده دکتر سیم‌بر بود و پس از آن به من واگذار شد، اما نه در آن دوره و نه در زمان حضور بنده چنین فردی به گروه مبنی بر قبولی در مقطع دکتری دانشگاه گیلان معرفی نشده و اسم این فرد را اولین بار است که می‌شنوم.

مدیر گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان درباره اینکه اگر فردی در آزمون کتبی دکترای دانشگاهی قبول شود و بعد با استناد به آن به دانشگاه دیگری معرفی شود، آیا نیاز به شرکت در مصاحبه گروه نیست؟ افزود: درباره این مسائل به نظر می‌رسد آئین‌نامه‌ها مبهم است، گاهی اوقات می‌گویند رئیس دانشگاه می تواند معرفی کند، اما قاعدتا رویه این است که اگر کسی در دانشگاهی قبول شود باید آزمون و مصاحبه را طی کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در  مدت گذشته و چند سال اخیر چنین فردی به عنوان دانشجو به ما معرفی نشده است.

به گزارش تسنیم، سازمان سنجش آموزش کشور روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حسین فریدون در سال 1392 در کدرشته محل 9626 رشته روابط بین‌الملل دوره شبانه دانشگاه گیلان در بین چند برابر معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه با استفاده از سهمیه ایثارگران در رتبه 2 (دو) حائز کسب حدنصاب سهمیه قرار گرفته و در این دانشگاه قبول شده، اما اکنون مدیر گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان این ادعای سازمان سنجش را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:28

«ابورحیل» یکی از اعضای ارشد گردان‌های حزب الله، مقاومت اسلامی عراق در گفتگو با خبرنگار بین الملل تسنیم، سال 2016 را سال پایان داعش در عراق دانسته و گفت در ماههای آینده شاهد ریشه کن شدن داعش و خشک شدن منابع رواج افکار افراطی خواهیم بود.

نخستین شهری که به دست تروریست‌ها افتاد

ابورحیل در مورد تاریخ تروریسم تکفیری در عراق گفت: فلوجه نخستین شهری بود که تروریست ها پس از سرنگونی نظام ظالم صدام وارد آن شدند، به این معنی که وقتی آمریکایی ها وارد عراق شدند، تروریست ها تحت پوشش سیاسی و به عنوان مقاومت در برابر اشغالگران وارد فلوجه شدند اما جان فرزندانمان را با تیراندازی و بسته های انفجاری گرفتند.

وی در توضیح این مطلب افزود: تروریست ها ابتدا بخش کوچکی از فلوجه را تحت اختیار خود در آوردند و در زمان ایاد علاوی نخست وزیر پیشین عراق این تروریست ها به القاعده شهرت یافتند و در زمان نوری المالکی نخست وزیر بعدی عراق از این افراد تحت عنوان داعش یاد می شد.

این عضو ارشد مقاومت اسلامی عراق ادامه داد: ولین شهر عراق که سقوط کرد فلوجه بود، شهری که به بغداد نزدیک است و برای پایتخت و سراسر عراق از شمال تا جنوب آن بسیار حساس و خطرناک است.

ابورحیل در خصوص سقوط فلوجه به دست گروه تروریستی داعش تصریح کرد: فلوجه در سومین ماه از سال 2014 به دست داعش افتاد و اولین شهر عراق بود که به اشغال این گروه درآمد.

سقوط موصل

وی اظهار داشت: اولین استانی که به طور مستقیم و فوری به دست داعش افتاد، موصل در سال 2014 بود که متاسفانه این به مثابه شکستی برای ارتش عراق بود زیرا این شهر بدون مقاومت سقوط کرد و داعش از آنجا به سمت صلاح الدین پیشروی کرده و سپس به بخش هایی از دیالی نفوذ یافت و در نهایت وارد فلوجه در 60 کیلومتری بغداد و جرف الصخر در نزدیکی بابل شد؛ شهری که در فاصله 30 کیلومتری کربلا و 60 کیلومتری بغداد قرار دارد.

ابورحیل در پاسخ به این سوال که مقاومت مردمی چگونه و از کجا آغاز شد؟ تصریح کرد: پس از  سقوط چهار استان عراق آیت الله سیستانی دستور جهاد کفایی را صادر کرد و مردم عراق نیز دستور او را لبیک گفتند و از منطقه جرف الصخر مبارزه خود را آغاز کردند زیرا این منطقه به کربلای مقدس و بغداد و نیز استان بابل نزدیک بود.

وی درگیری در این منطقه را شدید و سخت توصیف کرد و گفت الحشد الشعبی و نیروهای عراقی به مقابله با گروه جنایت کار داعش برخاستند.

زنجیره عملیات

ابورحیل در ادامه گفت: عملیات آزاد سازی جرف الصخر در ماههای پایانی 2014 آغاز شد و عملیات مشابه آن در جنوب بغداد در مناطق مختلف شامل الیوسفیة والمحمودیة و نیز در محور شمالی آن در بلد، الدجیل وسامراء آغاز شد و تا العلم، تکریت و بیجی امتداد یافت .

پس از پایان عملیات تکریت نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی و نظامی عراق به سمت دیالی و سپس فلوجه حرکت کردند که به مثابه کانون تروریست ها در عراق بود و در نهایت نیمه سال جاری میلادی فلوجه آزاد شد.

محاصره جرف الصخر

ابورحیل ادامه داد: طولانی ترین محاصره داعش در جرف الصخر رخ داد و نفوذ به آن به برکت مهارت نیروها و فرماندهی حکیمانه بدون هیچ شهیدی تحقق یافت.

داعش در حال فروپاشی است

وی افزود: نیروهای داعش روحیه خود را کاملا باخته اند زیرا حدود 70 درصد مناطق تحت اشغال خود در عراق را از دست داده اند به اضافه اینکه میدان های نفت و پالایشگاه بیجی نیز از چنگ آن درآمده است و همزمان با این تحولات حمایت خارجی از داعش نیز کم شده است در نتیجه در وضعیت اسفباری به سر می برد و انشاءالله به مردم عراق و امت مسلمان مژده می دهیم که سال 2016، سال پایان گروههای افراطی در عراق خواهد بود.

ابورحیل از ملت عراق و تمام کسانی که به آن در مبارزه با تروریسم کمک کردند و نیز جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت به تروریست ها می گوییم که ما در راه هستیم و آنان را نابود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:15

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد که اگر حمایت عربستان و ترکیه از گروه های مسلح در سوریه نبود این گروه ها امکان بقا در شهرهای سوریه را نداشتند.

وی افزود که اوضاع در سوریه به صورت مثبت پیش می رود به ویژه اینکه نیروهای ارتش سوریه موفق شدند حلب را محاصره کنند و این به معنی پایان قریب الوقوع موجودیت گروه های تروریستی است و در این صورت جامعه بین الملل خواهد توانست کمک‌های انسانی را به هر جایی در حلب اعزام کند و ارتش سوریه می‌تواند رسیدن کمک‌های انسانی به مردم سوریه را تضمین کند.

وی افزود که نبرد حلب جنگ علیه تروریسم است و این مسئله در چهارچوب تلاش‌هایی است که حکومت سوریه با همکاری متحدان خود برای پایان دادن به تروریسم در حلب انجام می‌دهند.

وی در مورد اهمیت نبرد در حلب گفت: من معتقدم که جامع جهانی موضوع نبرد در حلب را با حساسیت دنبال می‌کند و امیدواریم که ارتش  سوریه در این نبرد پیروزی را محقق کند.

فیصل مقداد همچنین افزود: هماهنگی تنگاتنگی با دوستان و متحدان خود داریم و پیوستن دوستان ما به نبرد در حلب امری طبیعی است و دوستان و نیروهای متحد با سوریه  اعلام کرده‌اند که در نبرد با داعش، جبهه النصره و گروه‌های تروریستی دیگر با ارتش سوریه در یک جبهه قرار دارند.

مقداد همچنین تاکید کرد: از نظر ما آمریکا روند سیاسی را در مسئله سوریه هدایت نمی‌کند و دوستان روس ما بارها گفته‌اند که روند سیاسی مربوط به خود سوری‌ها می‌شود و راه حل باید «سوری ـ سوری» باشد و بر همین اساس از فرستاده ویژه سازمان ملل می‌خواهیم تا به این مسئله اهمیت لازم را بدهد و به هیمن دلیل تا توافقی بین سوری‌ها صورت نگیرد و دخالت‌های خارجی برداشته نشود  توافقی دست نخواهد د اد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:15

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 30 تیر)‌ پارلمان در نطق پیش از دستور در سخنانی از بیانیه اخیر سازمان ملل درباره فعالیتهای هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی با کمال تأسف از اقدام دبیرکل سازمان ملل و دولت آمریکا و مجلس نمایندگان هشدار می‌دهد که اقدامات ایذایی در مقابل توافق هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده است که راهی جز مقابله برای ایران باقی نمانده است. 

وی افزود: لازم است تا سازمان انرژی اتمی مطابق قانون مربوطه طرح راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای برای غنی‌سازی در درجات مورد نیاز کشور را آماده کرده و مجلس را در جریان قرار دهد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات لاریجانی با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا از سخنان رئیس مجلس درباره توافق هسته‌ای حمایت کردند.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:15